HRT, 8 týden

10. dubna 2016 v 12:41 | Andrea |  Aktuálně
Minulý týden uběhly hezké dva měsíce HRT. Jaké jsou a jaké byly? Těžko říct. Já mám pocit, že byly úplně obyčejné a taky úplně obyčejně hezké.

To co bylo obyčejné je to, že život jde dál tak, jak jsem si myslela a jak jsem věřila, a jsem za to moc vděčná. Prostě ráno vstanu, dám si kafe, probudím děti a pak jedeme do práce a do školy. Tak, jak to bývalo předtím a to je moc dobře. Celý den pracuju a odpoledne vezmu děti a jedu domů, kde se učíme, děti běhají venku, já pracuju na domě nebo do školy a přes přípravu večeře se postupně dopracujeme až ke spánku.

To, co se v tomhle změnilo, ani vlastně s HRT nesouvisí. Nicméně přibylo, že se ráno můžu maličko odvážněji obléct a můžu se lehounce namalovat, úměrně mému vzhledu. Jednoduše nechci vypadat jak z TV-šou, a předpokládám, že si toho užiju dost časem. Celé to ale spíše souvisí s faktem, že moje okolí můj stav zná a tak se nikdo nediví, že mám lehounký lak na nehtech, nebo jemně tmavě kaštanové vlasy. Moji studenti, stejně jako moje rodina a děti, mě nádherně podpořili a jsem jim za to moc vděčná. Učitelský sbor to vzal taky úplně normálně, prostě mají další paní profesorku, i když kolegu profesora měli možná radši. To víte, ve školství moc chlapů není. A tak můžu být i v práci sama sebou a je to moc fajn.
Dneska jsem na HRT přibližně 9 týden.
Poznat to samozřejmě je, ale změny jsou lehounké a postupné, jako u většiny holek. Celkově jsem 6 kg zhubla, rozdíl pas - boky - prsa je cca 10 cm, a celkově se mi zjemnila tvář. To je fajn a můžu si vzít i maličké "pecky" náušnice a je to v pohodě. Zima mi není a změny nálad nemám. Nicméně pořád neberu Androcur a ani to zatím neplánuji. Diskutovali jsme to s paní doktorkou a spíše jsem si nechala ještě předepsat Oestrogel.

Takže mám přibližně 6 mg estrogenu denně. Takže teď mám dávkování přibližně takto.
- ráno Estrofem 2mg
- někdy kolem 9:00 Ainterol 500 mg
- oběd Oestrogel 2,5g gelu
- odpoledne Ainterol 500 mg
- večer Estrofem 2mg

Vyhovuje mi to a jsem v pohodě. Vyptala jsem se i lékařů na názor na hladiny testosteronu a potvrdili mi, že pokud to někdo bere takhle jako já, může někdy klesnout testosteron někde k hladině 10nmol/l, což je zhruba spodní hladina u mužů. Pokud to tak bude, do Androcuru zatím ani nepůjdu, uvidíme podle další kontroly na endokrinologii. Fakt je totiž ten, že nemám spoustu vedlejších příznaků - teplo/zima, snížení fyzické výkonnosti ... .
Při své výšce 180 cm mám teď 74 kg, a vizuálně se mi zmenšil objem svalů, ale zjevně se odbouraly sekundární svalová vlákna. Takže pořád unesu 50 kg kmen stromu a to je fajn, protože jsem byla, zrovna včera, dělat dřevo na zimu. S motorovou pilou a v maskáčích jako vždy. Bylo to pro mě pocitově sice dost nezvyklé, ale dokonce se mi podařilo nepolámat si nehty a nezničit si make-up.

Takže mám pocit, že si vlastně nemám na co stěžovat. Postupně se měním, paní doktorka mi řekla včera - "Jé, to už přišla hezká holka", a zatím zvládám dělat i fyzicky těžké práce. Tu a tam mě lidé osloví v ženském tvaru, v práci je fajn a ... .

Moje malé "a" se vztahuje je vlastně jen k jedné věci. Možná je to překvapivé, ale k názorům některých jedinců z TS komunity. Postupně jsem totiž přišla na jednu zajímavou věc. Vůbec se totiž, nebo mizivě málo, setkávám s problematickými názory a pohledy na sebe ve svém okolí nebo veřejnosti. Nejvíc negativismu a všeho podivného zažívám naopak od jiných TS jedinců, kteří TS prožívají a řeší. A rovnou říkám, nebuďte směšní a nepište mi následně, že mi to jen obyčejní lidi neříkají. Mám s hodně lidmi výborné vztahy, včetně toho že mi dávají najevo ty kladné i záporné věci, které v životě dělám nebo prožívám a já si jejich reflexe moc vážím.

Takže musím vlastně napsat - nemám problém s lidmi kolem sebe, s lidmi které denně potkám na ulici nebo v práci. Mám naopak problém s některými TS lidmi, kteří se mi snaží namluvit co je správné, co mám cítit a chtít, jak mi lékaři ubližují, jak mě prý lidé venku vnímají ... a při tom, jak to mám JÁ a lidé ke MĚ, nemají ani ponětí. Takže to zakončím malým příběhem z jedné knihy, kterou mám ráda.

>>> (Zjednodušená interpretace příběhu, známého autora, muže)

Jednoho dne jsem pracoval na zahradě. Ryl jsem zem, připravoval květiny na sadbu a jednotlivé záhony. Po chvíli jsem si všiml, že přes plot kouká můj soused, a tak jsem ho pozdravil a zeptal jsem se ho, jak se má. Chvíli jsme vyprávěli a on po chvíli řekl - "Víš, ty tulipány bych nedával na to místo, kde je sázíš. Jsou mnohem hezčí kousek dál u plotu a bude jim tam líp." Poslechl jsem ho, nakonec možná už nějaké sadil a tak má možná lepší zkušenosti.

A tak den ubíhal za dnem, a já na jeho rady dával víc a víc. Většinou už jen stával u plotu a pomáhal mi, kde mám co dát, jak to má správně vypadat aby to mělo dokonalý vzhled a moment. Jaké hnojiva a kdy použít, aby vše mělo správný vzhled ... . Říkal mi jak se na to budou lidi dívat, co budou vidět a cítit ...

Až mě jednoho dne, kdy jsem byl na zahradě a soused zrovna nebyl doma, napadla jedna věc. JÁ JSEM SI NEVYBUDOVAL SVOJI ZAHRÁDKU. JÁ JSEM VYBUDOVAL PŘEDSTAVU SVÉHO SOUSEDA O TOM, JAK MÁ ZAHRÁDKA VYPADAT. A ÚPLNĚ JSEM SE VYDĚSIL.

Toho dne jsem vzal rýč, a začal znova. Znova a po svém začal budovat to, v co věřím jako člověk a co mám rád já.

<<< konec příběhu

V čem je moje poučení z tohoto příběhu? Jsem moc ráda, když mi lidé ze své zkušenosti a života poradí. Mohou opravdu vědět více než já a mohou mít více zkušeností. Já ale budu budovat svoji představu jaká holka jsem, jak chci vypadat a žít, jak se stavím k lidem kolem sebe a oni ke mě. Budu se snažit vždycky budovat svoji "zahradu/ženskou" a ne představu jiných, jak by měla "zahrada/ženská" podle nich vypadat.

Vaše Andrejka



 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (341)
Zobrazit starší komentáře

301 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 20:52

[299]: A proto tam jasně píši - že jsem dávala fotky na zahraničí fotky, kde mi to potvrdili. Lidi, kteří prostě nežijí v pohádkách a v představách.

S takovýma se komunikuje lépe a mluví na rovinu, od českých trans bych se nedočkala objektivního zhodnocení - on problém, že české trans jsou už tak mimo ze všeho, že asi ztratily schopnost rozpoznat pohlaví z obličeje.

302 Lucka Lucka | 20. dubna 2016 v 21:40

[301]: uznávám že to máš asi blbé. a nerejpej do těch co neznáš osobně, nemůžeš nikdy vědět z fotky jak ta holka působí na okolí celkově. i o holce s mužskými rysy si lidi můžou říkat, ta holka má smůlu, vypadá trochu jako chlap.

303 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 21:47

[302]: Ono je rozdíl mít ženský obličej s mužskými rysy tzv. ženský maskulinní obličej

a míž mužský obličej s ženskými rysy, tzv. feminní mužský obličej

To je diamentrální rozdíl! Ráda bych měla ženský maskulinní obličej a ne zženštilý mužský obličej!

304 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 21:50

[302]: Jen poukazuji na problémy jaký jsou.

Před třemi měsíci cca, jedna holka šílený deprese se vzhledu, že někde byla a neměla moc ženskýho na sobě a nikoho nenapadlo, že je holka...

a pak najednou jde na sezení k Fifkové a po sezení uplná výměna. Až mě to děsilo, co s ní tam probírala. šílený sluníčko a že je vše super :D

305 Lucka Lucka | 20. dubna 2016 v 22:00

[304]: víš, já s tebou i v mnoha věcech souhlasím,jen mě štve že ty to píšeš tak často a takovým stylem jako by to všechno bylo pravidlo. jenže, v přeměně je všechno hrozně individuální, ani ten věk nemusí hrát roli jak se často tvrdí. prostě, často píšeš moc všeobecně ze široka, tak to občas po svém uvádím na pravou míru. protože podle toho co píšeš, se holka vyděsí a radši spáchá sebevraždu, přitom, to že je jí čtyřicet a má velký nos a je tlustá, vůbec nemusí znamenat že třeba po roce na HRT z ní nebude celkem pohledná ženská.
myslím že to taky není dobře, odradit všechny holky jak je to celé na prd a zbytečné, vůbec to nemusí být právě u nich pravda.

306 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:06

[305]: Jenže při našem lékařství - rok, dva, tři HRT vypadá jako chlap, dostane deprese a spáchá sebevraždu.

Toto hrozí s tím lékařským přístupem.

Komu prospěje to malovat na růžovo, že je to všechno super, jak to stačí?

307 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:09

a jak jsem říkala. Jasně jako ženy vypadá jen tak 15%, co znám osobně. 85% spíše vypadají divně jako muži. Což je prostě hodně mizerný.

308 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:13

[307]: a to možná ještě nejsem tak přísná. Možná je to i mnohem méně než 15.

Třeba  plné líce, typický znak ženského obličeje, to znám 3 jenom.

309 Lucka Lucka | 20. dubna 2016 v 22:23

[308]: ale ani ženské obličeje nejsou dokonalé, dívala ses někdy kolem, znám pár cis žen co ženské líce fakt nemají, a tak je to se vším.

tak to jsem si zcela jistá že např po roce na HRT prochází mnohem mnohem víc než jen 15 procent. a že tobě se třeba nezdají neznamená že běžně neprocházejí.
třeba máš na to oko, ale i malovat neumí každý a výborně malovat jen pár lidí, třeba jsi ta výjimka.
určitě je to víc než 15 procent.

310 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:28

[309]: Naopak vím, že mnohé transMtf jsou méně vnímavější k obličejům než ostatní lidé. Tím jak viděli neodpovídající obličeje k pohlaví, tak už ztrácí tu schopnost jasně identifikovat obličej.

Není to 15% je to i méně. Dokud se tu, ale budou vykládat nějáký pohádky, tak se to nezlepší.

Ale prostě je smutné, že se chováš jako ostatní trans. Bagatelizování problémů, to je to nejhorší, co vůbec může nastat.

311 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:35

[309]: A jak jsem uváděla dříve, i když potkávám ve městě, vidím to a naschvál pozoruji, jak se koukají lidi na ty ostatní, které jsem odhalila. Vidí to taky.

Bohužel ve vnímaní obličejů, nejsem nijak výjimečná, jen vše vidím jako běžná lidská populace.

312 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 22:59

Jeden pán, nás bere jasně jako ženy:

Luděk Tondr, Břeclav
Středa, 20. dubna 2016, 22:54:38  |  Souhlasím  | Nesouhlasím  | 0
Jestli mi "ženy" polezou na hajzlík když stojím i pisoáru a budou se dožadovat svého "práva" chcát vedle mne, tak začnu chodit na dámské toalety. Tam bude větší klid.
:D :D :D

novinky.cz/diskuse?id=440856&articleId=/zahranicni/400890-zachodovy-zakon-o-transsexualech-vyvolal-v-karoline-emoce.html&sectionId=2  :D

313 Lucka Lucka | 20. dubna 2016 v 23:08

[310]: jj všechno bagatelizuji a všichni jasně vidí ty tisíce TS co denně potkávají. co ty můžeš taky jiného napsat.
takže si to shrneme, všechny TS pohádkaří, žádná vlastně neprochází, HRT vůbec žádné nezabírá, já si z toho dělám jenom srandu, a všechny jsme vlastně TV, kromě tebe, a máš mě přečtenou jak to u mě Skutečně je.
koukám že nic nového z tebe nevypadne.
Nechápu proč si s tebou vlastně píšu, když vím jak budeš reagovat.

314 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 23:12

[312]: by mě zajímalo, jak se to bude kontrolovat :D V jednom obchodním centru v Praze stává ochranka před záchodky a vím, že jednu odchytly ednou a mávala papírem s F64 a bylo ji to prd platný...

mě tam teda vyrazili jednou z pánů,  z dam mě zatím nevyrazili.

315 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 20. dubna 2016 v 23:13

[313]: šíleně překrucuješ, co tu píši!

316 Lucka Lucka | 20. dubna 2016 v 23:45

[315]: no a i kdyby, ty taky.
si musíš vybrat, tak procházíš nebo neprocházíš, podle tvých slov je obličej jasně ženský nebo jasně mužský, že tě vyrazili z pánů je tedy jasná blbost, to tě viděli z blízka a každý člověk přece pozná obličej kluka.
Píšeš proti svému tvrzení a ani ti to nevadí.
Protože je to blbost, z mužského obličeje se neudělá přes noc ženský, a říkej co chceš, určitá doba neutrálního obličeje tam být musí, než se překlopí v jasně ženský. nejde to jinak.

317 Vlaďka Vlaďka | 21. dubna 2016 v 3:49

[305]: S tím nejde nesouhlasit. Já se celou dobu strašně těšila na HRT, radovala jsem se z každé nové vychytávky, na kterou jsem přišla (lépe, ženštěji upravené obočí apod.) i před hormony jsem dojížděla do Prahy komplet v ženském (šaty i makeup) a prostě těšila se na každý nový krok. Po přečtení mnoha celých nekonečných diskuzí, kde Lenka omílá dokola, jak je všechno na prd, začínám ztrácet sebevědomí a přestávám si věřit, začínám pochybovat. 2x po sobě jsem v poslední době jela do Prahy neutrálně (bez makeupu, bez ženského oblečení).

[306]: Lenko, ty se tak strašně moc snažíš pomáhat, až ostatním (byť nechtěně)ŠKODÍŠ, uvědomuješ si to? :-(

318 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 6:53

[316]: Jak říkám dlouhé vlasy zkreslují vnímání obličeje mírně, nějáký passing jako holka má každý kluka s dlouhými vlasy, jen z TS MtF z toho budou na větvi.

[317]: Si stěžuj nalékaře ne na mě. Kdyby je zajímaly problémy a chtěli řešit. Místo toho prostě zneužili - dámského oblečení a šminek a vykašlali se na hormonální terapii.

Jinak je prostě pozoruhodné, proč takové boje nejsou proti těm, co tu vytvářejí v holkách mindrák kvůli tomu, že před operací nemůžou např. do plavek , v šatně se převlékat a pod?
A proto je šíleně nutná ta riziková operace v rámci čr...

to je další problém , co se mi stávalo - přijdu mezi trans. Vypadají jako muži, vydí to na nich všichni a co řeší ? odpor k penisu...a když chci řešit důležitější části těla, tak začnou mluvit o oblečení, líčení a pod...prostě šílený.

319 usmívajícísesmajlík usmívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 7:14

[318]: Jinak právě proto je nutné bojkotovat lékařský přístup - RLT s neodpovídajícím tělem.
Vyžadovat účinky HRT a při učincích vše příjde samo. Ve světě to tak je, nikdo neřeší moc to směšný RLT s neodpovídajícím tělem.

Jo kdyby lékaři přistupovali individuálně a ptali se na začátku, tak by to bylo v pohodě.
Ale je to nezajímá.

Všechny do stejného schéma:
RLT s divním tělem/hormoy - operace

A je jedno, jestli holka zůstane s tím divným tělem celý život - po operaci je vyléčena.

Jo kdyby se ptali.

jediný psycholog byl šíleně nadšený, že poznal další holku s odporem k tělu. Je to vzácností, se tak pousmála  pěkně si to zapsal :)) vítězoslavně

320 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 10:46

Tak dneska v klidu do telefonu paní na mě, plynař a pak příjde a vidí mě a už jsem chlap, tak používá mužský rod.

Jaktože lékaři netuší jaký to je pro ženu mít mužský tělo? Jsem to říkala mnohokrát, oni vše akorát zesměšnovali, bagetalizovali...

Pomalu se připravuji na smrt, počítala jsem s tím, že to asi tak skončí. Od lékařů se pomoci nedočkám, ani od transek, které jsou zahleděny  dámským, oblečení šminkách...a nedokáží se vcítit jak je pro ženu ponižující fungovat s mužským tělem.

321 Kristýna Kristýna | 21. dubna 2016 v 11:17

[317]: Nesmíš se od ní nechat vybláznit! Mne ta její nenávist a zasévání strachu a pochybností, nakonec inspirovala k experimentu, který jsem plánovala o mnoho později. Takže ač nejsem na HRT, vyšla jsem si na kafe za bílého dne ozkoušet reakce lidí. Které, světe div se, nebyly žádné, resp. jako na jakoukoliv jinou ženu v kavárně. Asi jsem dokonalá i bez HRT, jen se šminkama. Chichichi.
Tak neztrácej odvahu, jdi si dál svou cestou a na ty její výlevy se z vysoka...

322 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 11:22

[321]: to je problém, že někdy ot někdo řeší kvůli dámským hadrům šmínkám a nemá to nic společného s identitou.

A se budou tetelit blahem, jak pak holky trpí s mužskými těly.

323 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 11:28

A ještě se tu budou vysmívat, jak všechno mají v pohodě, že vypadají super.

Bezohlední lidi, kterým je jedno, že kvůli nim pak trpí holky s mužskými těli, jelikož lékaři si myslí, že pak "TS MtF" si myslí, že stačí sí dávat dámský oblečení, šminka na mužské tělo a je to super pro život....

a proto ztrácím naději, že něco vyřeším. Budou vypadat stále jako odporný hnusný androgynní chlap, je mi z toho zle z takovýho těla.
Holt dnešní lékařství to nezajímá, nechá holku klidně trpět v depresích s mužským tělem :/ smrt je vysvobozením

324 Kristýna Kristýna | 21. dubna 2016 v 11:51

[323]:
To je právě otázka přístupu ve stylu jestli je sklenice poloprázdná nebo poloplná. Můžeš si připadat jako odporný androgynní chlap anebo jako hezká androgynní žena. Je to jen ve tvé hlavě.

325 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 11:57

[324]: Ne není to v mé hlavě! Lidi mi říkají taky, že jsem chlap! A pak jak jsem spala jsem dávala fotky na zahraničí fora, že mám androgynní mužský obličej, takže proč bych si myslela, že mám ženský?

A že mám chtít vyšší dávku, ale to je u nás problém, když se o to u transsexuality nikdo nezajímá, jak to má fungovat a všem je to šumák.
A na rovinu tam kritizovali ten lékařský přístup u nás, že je to prostě šílený. Ale trans pouze příjdou s psycho řečma, žádná pomoc ke zlepšení lékařské péče, pouze x článků - o tom nám to vyhovuje. No ono je logicky, že lidi, kterým to nevyhovuje ani za lékaři nejdou a trpí, a všem je to jedno...

326 Kristýna Kristýna | 21. dubna 2016 v 12:57

[325]:
Ale tenhle článek je taky o tom, že individuální přístup k HRT je možný. Což si ostatně myslím celou dobu. Jen to chce asi více racionality a důvěry a méně hysterie při jednání s lékařem.
Kdybys tu energii, kterou vkládáš do zaplevelení všech možných diskuzí, věnovala řešení svého problému s dávkováním HRT, dávno bys měla problém vyřešen.

327 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 13:31

[326]: AS čteš, co píši? Myslíš, že jsem lékařům neříkala o vyšší? (to oc je v článku není pomalu nic, to dostávají i v menopauze)

Jenže oni naši lékaři nedají více a cukají se někteří...

viz. máš na stránkách vladioly - 5mg neofollinu týdně a tím, že toto předepisuje, pokud to nenahlásil porušuje zákon o léčivěch . 378/2007 Sb.
Zákon o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech) § 7, odst. 1 písm b dodržovat pokyny k zacházení s léčivým přípravkem podle souhrnu údajů o přípravku, pokud nejde o používání léčivých přípravků podle § 8 odst. 3 až 5 nebo podle § 9 odst. 2 nebo 5 v případě používání veterinárních léčivých přípravků.

A souhrnu o údajů o přípravku sukl.cz/modules/medication/download.php?file=SPC62615.pdf&type=spc&as=neofollin-spc

nic o dávce 5mg, naopak se tam píše i o dvojnásobné dávce pro rozvinutí sekundárních znaků=20mg týdně:Dočasné
podávání většího množství estrogenů (dvojnásobek udržovací dávky) může být potřebné k indukci plného
vyvinutí sekundárních pohlavních znaků u dívek nebo ke kontrole menopauzálních symptomů.
------------------------------------

A já žádala jen zvýšení na 10mg a nebylo mi vyhověno!
Protože lékaři vymyslyli specialitu - na TS MtF aplikovat ženské normy, při tom nikdo u cis ženy ženské normy neřeší, když jsou potřeba na reakci těla vyšší dávky, tak se použávají.

A tím, že u nás nikdo nechce řešit s HRT, je tu ta beznaděj, že se nedostane péče. Ale to je všem jedno, jen zahledení do kávičky v dámským. Fakt neřeším transsexualitu kvůli tomu, abych mohla mít na sobě šminky a dámský oblečení, kdybych měla v životě problém s oblečením, tak nejdu ani za lékařema. A v klidu sei tak chodím.

Jen mám problém s tělem a s identitou. Ale v našem lékařství se nedostává pomoci, nikdo nesleduje reakci těla. Třeba tedka popisovali jak v jednom centru endokrinoložka - na kontrolu holky každý měsíc a řeší dávkování podle reakce.
U nás...o to nikdo nemá zájem.

328 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 13:41

[326]:4mg + gelík, je nejběžnějí  dávka v ČR pro TS MtF, nic individuálního.

329 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 13:47

z estrofemu:  Maximální
plazmatické koncentrace přibližně 44 pg/ml (rozmezí 30–53 pg/ml) je dosaženo během 4–6 hodin po
příjmu 2 mg. Poločas 17ß-estradiolu je cca 14–16 hodin.

z oestrogelu: Perkutánně se absorbuje přibližně 10% podané dávky: jedna náplň dávkovače
(2,5 g gelu) odpovídá absorpci 150 g estradiolu. Přechodně se ukládá do
korneální vrstvy epidermis. Odtud pomalu difunduje cestou kapilár v dermis do
oběhu.
Maximální sérové koncentrace: Cmax estradiolu byla 117 pg/ml a Cmax estronu
128 pg/ml.
24 hod po aplikaci jedné náplně dávkovače (2,5 g gelu) byly průměrné
plazmatické koncentrace Cprům estradiolu 76,8 pg/ml a Cprům estronu 95,7 pg/ml.
Poměr estron / estradiol byl podobný jako u žen v období pohlavní aktivity.

Hladiny tak max 0,6. Ale třeba i více.

Ale pro většinu populace bude silnější i těch slabých 5mg týdně EV...než 4mg + gelík

5mg dělá hladiny cca od 1,8  do 0,25...

330 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 13:50

[329]: Ale nejde o hladiny. Jde o reakci těla.

To je cílem, ale o tu se nikdo nezajímá - naši lékaři změří hladiny - ženská norma a v pohodě.

To že tělo je mužské, stalé rozvinuté mužské svalstvo, tuk rozložený mužsky, mužský obličej, dívné mužské prsa...

to už naši lékaři neřeší.

331 Kristýna Kristýna | 21. dubna 2016 v 18:13

[330]:
Asi si věnovala přesvědčování lékařů nebo hledání jiného, který by to s tebou více řešil, málo úsilí. Třeba to ve skrytu duše ani nechceš nebo se bojíš řešit a nadávání na doktory je taková omluva pro tvoje vlastní selhání.
Ono je občas dobré nejdříve začít u sebe, což je hodně těžké a vede k tomu dlouhá cesta.

332 Vlaďka Vlaďka | 21. dubna 2016 v 19:00

[321]:Děkuji :-)

333 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 21. dubna 2016 v 19:51

[331]: to není tak jednoduché.
- V přesvědčování lékařů přecijen tahá bacient za kratší konec. pokud toho lékaře nejachytám při vyloženě protizákoném jednání. Sice argumentuje zákonem u dávkování Neofollinu, to je asi věcně správné, nicméně tenx zákon se na to použít IMHO nedá, protože z toho letáku je patrno, že se týká puberty u AFAB. A tohle bude spadad pod §8-3,4 off-label
- Třeba v brně předepsali 1mg estrofemu, Lenka psala něco o dvou. Přesvědčit takto konzervativní doktory o vysokých dávkách půdě dost těžko.
- Určité věci jdou s doktorem blbě řešit, pokud ta informace neexistuje. Protože k účinnosti HRT prostě je strašně málo. Co jsem našel k HRT tak jsou k dispozici studie na bezpečnost. Studii na účinnost jsem pořádně nenašel.
když to zjednodušim mít nějaký solidnější důkaz, že když vám dají 5ml budete mít jedničky a u 10ml dvojky anebo furt jedničky?

334 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 20:28

[333]: K účinnosti.
Z mých zkušeností - u dost lidí prostě prsa , prsní žláza-reaguje na snížení testosteronu. Ale nejde to při tomto, do toho ženskýho tvaru.
Takhle to je i u mě. Na 2mg estrofemu +androcur, něco divnýho narostlo.
Na 4mg už nic + gel taky nic.

Na 5mg neofollinu taky nic.

Na 10mg taky nic

Až to začalo zase reagovat na 15mg - dávka estrogenu, při které reagují prsa nějak...

Otázkou prostě je, co dělá ksichtík, tam jsou jiné tkáně, jiné citlivosti na receptory...se subjektivního hlediska něco to zase dělá, ale nechci upadnout  do nějákých lživých představ, tak musím dávat pozor.

Jinak je vtipný, že mi tu někdo píše, že dávka je individuální, když tne člověk neví ani jak se s lékaři jedná. Mám nejvyšší dávku v čr od lékařu s diagnozou F64 :D tak proboha vím, jak je těžký se dostat na normální dávku, která se používá ve světě...ale dostat se třeba na ty vyšší dávky nad 100mg, je už v našem lékařství skoro nemožné...

btw. ještě k prsou, pak jsou holky, co jim to na snížení testosteronu vůbec nezareaguje, u těch se pak lépa nějak pozná aspon ta dávka pro prsní žlázy, když jim to pak třeba zareaguje na 1nmol/l...
jo ale on je pořád nejdůležitější ksíchtík :(

335 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 21. dubna 2016 v 20:41

když si prostě lékař usmyslí - že aplikuje na geny XY ženské normy pro menstruační cyklus, tak se s ním nedá mluvit.

Nedokáže nic vysvětlit  k HRT a argumenty, že ani na blbou upravu menstruačního cyklu ženský normy nestačí - 10mg jde nad ženský normy v menstruačním cyklu, že teda na nějákou změnu těla to ude chtít i více, nezajímají...
a v klidu řeknu:" že si nemám na co stěžovat"

Ale prostě toto se vysvětluje blbě někomu, komu stačí jít v dámským, šminkami na kávičku a je šíleně nadšená, že nikdo blbě nečuměl...

336 Lucka Lucka | 21. dubna 2016 v 22:49

[317]: Víš Vladi, ono je to na zvážení každé, jestli se ještě před HRT koukne do zrcadla a řekne si, joo v šatech a nalíčená jsem prostě ženská, nebo, lidi mě tak sice akceptují, ale jen proto že jsem pro ně takto upravená jen TV, ale respektují to.
Protože do přeměny přece nejdeme proto aby jsme chodit v dámském, na to není potřeba přeměna, jde o to aby nás lidé začali jako ženy i vnímat a to jestli na to má či nemá před HRT, musí každá sama zvážit.

Mě když lidi začali vnímat jako ženu a běžně mě tak oslovovat i v unisex oblečení a pouze s jemnou řasenkou / ta byla spíš pro mě, pro lidi vcelku nenápadná/ teprve potom jsem si řekla že je čas udělat další krok, protože už si to jako žena můžu dovolit. nechtěla jsem v lidech vyvolávat pocit TV, protože TV rozhodně nejsem.
Měla jsem ve svém okolí pár / skutečně jen pár / lidí co měli problém s oslovováním v ženském, i těm už to začalo být zřejmě trapné a přešli sami na ženský rod.
Některým lidem to fakt trvá když nás znají X let předtím, začít nás brát jako ženu i když cizí už ženu dááávno vidí / možná to dělají i naschvál/. nakonec jim to ale stejně přijde hloupé, protože divní začnou být spíš oni.

337 Kristýna Kristýna | 22. dubna 2016 v 14:21

[333]:
Lékaře většinou nepřesvědčíš. Musí se hledat ten, který je ochoten mít jiný přístup. A to znamená vyvinout leckdy značné úsilí.
Rozvracet diskuze je pochopitelně 100× pohodlnější. Jestli to je ale cesta k cíli fakt pochybuji. ;-)

338 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 22. dubna 2016 v 16:39

[337]: Pokud léčba transsexuality MtF není definována jako  - změna celého těla z mužského na ženské, tak se ten lékař nenajde víš? On nemá důvod se zabývat něčím, co tak není definováno u nás. Ve světě to tak mají.

Oni totiž definovali takhle transsexualitu léčbu - RLT s divným tělem-operace a jestli holka vypadá jako chlap  a zůstane tak celý život jim je jedno.

Samozřejmě chlap transvestita z toho bude mít srandu a bude se holkám vysmívat.

339 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 22. dubna 2016 v 16:39

[337]:
-Tak TS/TG se u nás věnuje asi 10 doktorů. to je první problém. -druhý problém je, že musíte "chytřejší než doktor". Vědět co a proč máte chtít. A vědět, že vůbec něco máte chtít.
Tady se IMHO přijalo, že " standardní kombinace" 4+50 je jediná možná.  Zas si taky negooglim všechno co mi doktor předepíše. Teda já měl naposledy antibiotika, když mi trhali zub. Nezkoumal jsem, jestli mi neměl dát jiný. Leták jsem si přečetl. Na to jsem úchyláček, ale kolik procent lidí čte aspoň to co je na krabici? Navíc informace o HRT v podstatě nejsou dostupné v cz. Čest blogerkám, které aspoň napsaly/přeložili/zkomplikovaly něco o principech HRT. V praxi holka, co jí nenapadlo si přečíst en wiki a ktomu tgboards a reddit aby věděla aspoň co googlit, tak má docela smůlu.

340 usmjívajícísesmajlík usmjívajícísesmajlík | 22. dubna 2016 v 17:04

[339]: to chytřejší fakt nestačí :D

341 Lucka Lucka | 22. dubna 2016 v 18:37

Musí se i zkoušet / což by měl lékař/. já měla sice malé ale přece příznaky menopauzy, hlavně silné pocení přes noc a to až tak že jsem se ráno budila s mokrou hlavou jako ze sprchy /přes den jsem se nepotila/. samozřejmě menopauza je způsobena nižší hladinou hormonů, tak jsem si předepsala 1mg Estrofemu denně navíc. Po pár dnech klid, tedy trochu se potím stále, ale už v normě, z namáhavější práce jsem byla za pár minut vždy vyřízená, to už je taky v normě, dokonce růst ochlupení se zřetelně zpomalil. A to to beru asi deset dní.

Takže, někdy stačí jen trošku, právě tolik co tělu chybí do toho jeho optima.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama