6m HRT, díl VI – Úvahy nad medikací

16. srpna 2016 v 12:32 | Andrea |  Aktuálně
Na závěr článků "6m HRT" bych ještě popsala to, na co myslím už dost dlouho. Je to trochu na téma medikace u TS osob. Moc ale prosím, neberte moji úvahu moc vážně. Bez ohledu na to, kolik jsem toho zatím dokázala nastudovat, jsem tak "poučený" laik v tom, co dál budu psát. Takže se všem lékařům rovnou omlouvám předem. A rovnou ještě říkám, že budu dál psát především ideovou úvahu na toto téma, nic víc. Ostatní záměrně nechám na jiných.
Další věc je i to, že pro své "nedostatečné" znalosti chci úplně vynechat téma - u nás lékaři špatní, jinde dobří, v Argentině super … . Považuji to za dost irelevantní, sama vůči své objektivitě.

Moje historické "odborné" pozadí spočívá v tom, že jsem v minulosti musela z rodinných důvodů číst a snažit se pochopit velký kus endokrinologie. Fakt je ale ten, že obecně Farmakologie patří mezi mé koníčky a mám tento obor moc ráda. No, a když jsem začala víc řešit TS, prostě jsem přidala víc studia v této oblasti. Jenže stejně. Pokud se oboru nevěnujete pořádně profesionálně, nemáte pořádnou praxi, stejně jste jen poučený laik.

Navíc vnímám i to, že o této oblasti píší i na můj blog lidé, kteří se na oblast medikace v TS tak trochu specializují již mnohem déle, a chápou často mnohem víc souvislostí. Tento fakt je vidět z toho, jak jsou schopni volit příklady, správně související symptomy a správně související případy a nemoci. Tyhle lidi čtu ráda.
Naopak tak trochu vynechávám lidi, co souvislost vidí zjednodušeně v tom, když se na dvě rozdílné věci podává estrogen a mají "příbuzný" genetický problém - pak to pro ně souvisí a je to dobrý příklad. No a jak to tak bývá, často není.

>>> Takže co je jednoduchý problém a co složitý problém:

a) Jsou problémy, na které dostanete jednotný předpis. Prostě máte angínu, tak šup - Amoxicilin a je to. Když ji máte dál, změníme lék a třeba časem skončíte na Karbapenemu. Vše obvykle v standardních dávkách.
  • Jejich častou identifikací je to, že mají jednoduchou příčinu, na kterou je možno cíleně působit.
  • I když důvod problému může být jednoduchý (třeba bakteriální infekce), může mít docela komplexní dopad na organismus v mnoha směrech - napadení různých částí organismu, destrukce imunity …
  • Na pozadí jednoduchého problému může hrát velkou roli mnohem komplexnější problém, jako celkový stav imunitního systému, prodělávaná zátěž nebo stav psychiky.
  • I po jednoduchém problému a jeho vyléčení, se může organismus nalézat ve složitém stavu, vyžadující následnou podpůrnou medikaci, nebo eliminaci negativního dopadu předchozí medikace.
b) Jsou taky problémy, na které jednotný předpis není. Třeba problémy s tlakem, onemocnění vnitřních orgánů a podobně. Tam se zkouší obvykle různé léky, v různých kombinacích a různém dávkování, až zaberou. I tak to někdy moc nevyjde.

  • Jejich zjednodušenou identifikací může být to, že příčina může zahrnovat více faktorů, z nichž mnohé mohou být dokonce nejasné. V krajním případě nemusí být příčiny vůbec známé.
  • Léčba se může velmi často redukovat na léčbu symptomů a řešení následků, protože nic jiného není možné.
  • Na pozadí problému velmi často hraje velkou roli mnohem komplexnější problém, jako celkový stav imunitního systému, genetické zátěže, zátěže prostředí a zvyků ….
  • Velmi často může jít o onemocnění psychosomatická, kde je nutné kombinovat fyziologickou a psychologickou léčbu.
  • Mnoho věcí, tohoto typu, není vyléčitelná a léčba bývá velmi drahá.
c) No a pak jsou trochu divné věci dané nějakou totální konstrukční poruchou (DNA, imunita, totální selhání orgánu, nesoulad s psychikou …). No a sem by mohla patřit třeba i transsexualita.

  • Příčina není fyziologická ve smyslu - aha, tohle je tento virus, tak s ním něco uděláme
  • Obecně někdy nejde, ve fyziologickém smyslu, o nemoc, co je třeba léčit
  • Organismus může být fyziologicky zcela v pořádku, pokud není výrazně zasažen stavem psychickým
  • Medikace naopak často vede k zátěži a poškození organismu, nebo k nutnosti celkový stav organismu do budoucna udržovat třeba medikací (třeba imunopresiva)
  • Někdy musí medikace dokonce "přerazit" mechanismy, které jsou organismu a jeho genetické a fyziologické výbavě vlastní, což může vést k potřebě eliminovat negativa, protože tělo se přirozeně bude "bránit" a snažit dostat do "původní" rovnováhy.
d) … (Stačí! Vybrala jsem jen něco, jinak by to bylo ještě delší povídání.)

Výčet jsem schválně zkrátila, jak jen to šlo a napsala co nejjednodušeji, i když to celé je mnohem složitější a má spoustu výjimek a pravidel. Nicméně problematika TS pro mě patří do mé, tady vytvořené, kategorie "c".

Nicméně, čím více čtu literaturu a příspěvky holek, tím více mám pocit, že medikace se odehrává spíše jako pro kategorii "a", přitom mi připadá, že by se měla odehrávat alespoň stejně jako pro kategorii "b".

Add a) Takže obvykle na holku Estradiol, na kluka Testosteron, vše více méně ve standardním dávkování a je to vyřešeno. Nic lepšího nemůže být zvoleno, protože v podstatě není. Když to nezabírá, žádný "Estradiol-karbapenem" neexistuje. Jediné s čím můžu manipulovat, je velikost, způsob podání a stabilita dávky. Jak tady napsal "Ezechiel", je to zatím jediný "knoflík", se kterým můžeme točit (Opravdu?)

  • Už samotné podávání estradiolu zvenčí, nese problémy i u žen. Zatímco, zdá se, jejich vlastní estradiol nevyvolává komplikace (to už by ženy dávno vymřely), podávání zvenčí je spojeno s mnoha komplikacemi i u biologických žen. Proč? Někdy těžko říct - jemně odlišná prostorová struktura vyráběné molekuly, způsob, čas a nerovnoměrná koncentrace, narušení vlastních regulačních mechanismů … mnoho a mnoho faktorů.
  • Pokud je podávání i u cis-žen spojeno z možností různých negativ, lze očekávat, že podávání TS holkám nebude lepší, dokonce se dá předpokládat, že bude ještě horší. To že mezitím nějak odbouráme Testosteron, neudělá totiž z mužského metabolismu ženský. Takže srovnávání - tohle se dává holkám, když mají problém, je trochu ošidné a někdy dokonce zavádějící.
  • Pak je tedy opravdu na zvážení, jaké dávky a jak použít. Je asi fakt, že dostatečná dávka Estradiolu přebije kde co. Stejně je asi fakt, že každý má svoji optimální dávku, která má optimální působení. I já to po čase vnímám tak (čistě subjektivně), že by asi nebyla špatná trocha variability v dávkování. Na druhou stranu, opravdu lze předpokládat, že u některých způsobů podání, a při vysokých dávkách asi u všech, porostou rizika exponenciálně a účinek spíše logaritmicky, to je u každého léku.
  • Obecně, trochu mi to připomíná antibiotika. Původně lék na všechno, pak v libovolném množství a bez předpisu. No a pak jsme objevili za dalších mnoho let, jak antibiotika devastují vlastní imunitní systém, zruší mikroflóru ve střevech, celkově poškodí stabilitu organismu a ten se z toho musí několik měsíců "vylízávat" (rezistenci bakterií vynechám). Dneska je snaha je předpisovat v minimálních dávkách a jen když je opravdu potřeba. Volání jen po navyšování Estradiolu bez další doprovodné medikace (ale jak jsem už řekla, myslím, že dávkování potřebuje individuálnost) a znalosti dalších procesů … mě připadá trochu jak historie penicilinu.
Add b) Někde, tu a tam, se zkouší i kombinace Estradiol/Progesteron, případně doplněno doplňky, jako jsou nějaké "fyto-něco". Přece jen jde o trochu komplexnější přístup k terapii, více odpovídající variantě "b", ale nějak není jednoduché dohledat nějaké relevantní studie. U nás to holky zkoušejí spíše samotné za vlastní peníze a výsledky nejsou objektivizovatelné.

  • Alespoň samotná kombinace Estradiol/Progesteron je mnohem blíž fungování biochemie žen a v mnoha ohledech vypadá jako minimum pro "trochu" komplexnější působení. Argument - Progesteron působí na výstelku dělohy, tu TS holka nemá, tak je zbytečný - mě připadá docela scestný už ze své podstaty. Progesteron působí v organismu na mnoho různých věcí a specifická "molekula" jen na výstelku dělohy to není ani náhodou.
  • Použití různých doplňků, typu fytoestrogenů, ale i vitamínů, nerostných látek, specifické mikroflóry střev a dalších věcí, jednoduše podporuje celkové působení samotných kombinací hormonů. Vůbec to není možno zjednodušit na téma - když mám v krvi 2000 nmol Estradiolu, tak se třeba fytoestrogeny vůbec neuplatní, protože se váží 1000x slaběji. (poznámka - i k antibiotikům vám dnes předepíší imunostimulanty, mléčné bakterie a vitamíny, které ze své podstaty mohou podpořit účinek antibiotik až řádově).
  • Vůbec, použití tak komplexních "přírodně-chemických koktejlů" jako jsou fytoestrogeny (vždycky je to nějaký extrakt, prášek … který obsahuje často desítky nebo stovky aktivních sloučenin), působí na organismus v mnoha různých směrech.
  • Aby všechno účinkovalo jak má, potřebuje holka stejně podporu vlastního organismu. Do těla devastovaného alkoholem, dehtem, špatně funkčním metabolismem … můžete i při jiných problémech, nebo i nemocech "nalít" kde co. Účinek bude stejně bídný. Takže naopak - na stavu organismu vše závisí dost podstatně a pokud ho lze ještě vylepšit použitím podpůrných preparátů, od fytoestrogenů až po mléčné bakterie, je to totální bonus. To že si podpůrnou terapii zaplatíte ze svého, to si pište - stejně jako u infarktu, mrtvice nebo angíny.
Add c) Varianta "c" je vlastně vůbec největší výzva. V podstatě by bylo nejlepší vzít nějaký zázračný postup, eliminovat část původních genů, celou rovnováhu organismu smáznout a nastavit zcela nově. Jenže to neumíme, možná časem pomocí nějaké genové terapie. A hodilo by se to i u transplantací, alergií, autoimunitních onemocnění …

  • Ať chcete nebo nechcete, snažíte se změnit celkově organismus, a to po všech stránkách. Varianta problémů "a" je od tohoto oddělena nekonečnou propastí. Takže opět - řešit jen dávku Estradiolu bez ostatních věcí (jakkoliv je určitě důležitá), mi připadá stejné, jako ten případ kulturisty, co bere anabolika, odpočívá, sedí v hospodě a čeká až se "to" stane. Věta - budete muset na sobě pracovat, která se tu často kritizuje, mě vůbec nepřipadá jako ujetá. Spíše naopak.
  • Tahle varianta problémů zahrnuje i změnu vašeho myšlení a navíc zjevně vede i ke změnám na neurologické úrovni, které jsou vytvářeny především naší psychikou (a ne hormony), i když to spousta holek pořád popírá. Na tohle existuje spousta studií a zkuste si třeba přečíst nový článek - https://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/411005-proc-zena-nemuze-byt-jako-muz.html , alespoň jeho první část.
  • Pořád a pořád budete muset udržovat vaši novou homeostázu, a to za použití vnějších vlivů, komplexní medikace a stavu vaší psychiky. Jinak se bude snažit zcela logicky vrátit do původního stavu. To že nebudete mít testosteron, ať už po Androcuru nebo po SRS, novou stabilitu nevytvoří ani náhodou. Naopak jste odebrali z vyváženého sytému jednu jeho složku a její nahrazení nebude tak prosté, že namísto ní dáte Estradiol. Budete muset, aby to bylo "super", asi ovlivňovat mnohem více věcí.

Čím víc se snažím tohle studovat, tím víc mám pocit, že je dobré kombinovat poznatky z více oborů (asi to i lékaři dělají, doufám, že určitě). Minimálně sexuologii s endokrinologií, ale lépe ještě s neurologií a částí psychologie. Taková mezioborová "Transologie" (Alespoň jsem si vymyslela název, abych nebyla jen věcná a bez vtipu). To je samozřejmě děsně široká věc a to jsem ještě vynechala chirurgii, ale to je až další etapa.

Možná že bychom pak ještě došli na jiné kombinace potřebných hormonů a jejich hladin, jejich zvýšení a potlačení, než jen na Estradiol a Testosteron. Prostě to že budete mít prsa a passing, možná není úplně všechno. A co další hormony?
Těžko říct, ale tělo je hodně komplexní systém a ženy a muži jsou přece jen ve vnitřní chemii přece jen mírně odlišní. Všimněte si třeba jen to, že stejné hormony plní v těle žen a mužů různé úkoly.
Ačkoliv jsou hladiny často obdobné, kromě hladin pohlavně specifických hormonů, příroda si trochu zjednodušila a unifikovala problém typů a množství hormonů, jen je použila trochu jinak. No a to je ovlivňuje i v mnoha věcech, jací pak lidé jsou a jak je vnímáme.
Nelze prostě napsat - hladiny ostatních věcí jsou stejné, tak vyměníme Testosteron za Estradiol a je vyhráno.

Takže na závěr mojí poslední úvahy k HRT. Naprosto chápu, že diskuse o velikosti a způsobu podání dávek Estradiolu u TS holek je relevantní. Stejně tak ale striktně odmítám o tomhle diskutovat bez celkového "obrazu" a souvislostí. Pro mě samotnou je HRT komplexní problém, do kterého se snažím zasadit další poznatky, další podpůrné prostředky, úpravu stavu organismu, psychické změny a jejich stabilizaci a mnoho a mnoho dalších věcí.
No a tomuhle komplexu já jsem teprve ochotná věřit, že mě někam, jako holku, posunou opravdu. Proto na mě prostě jen s debatou o hladině Estradiolu prostě nechoďte, neumím HRT zredukovat jen na tohle, i když chápu, že je to jedna z důležitých složek.

To, že mně podpůrnou léčbu, další preparáty, doplňky stravy, cvičení … nikdo nezaplatí a že jsou holky, které na to nemají prostředky, je hodně smutný stav, stejný jak u mnoha dalších problémů nebo dokonce nemocí a vyjadřuje spíše stav veřejných rozpočtů a prostředků ve zdravotnictví.
Nicméně u tak vnitřně těžkého a komplexního problému jako je transsexualita, který se týká jen dost omezeného počtu lidí, kteří by podporu ze zdravotního pojištění čerpali, je to smutné. Doufám jen, že se ty peníze použijí alespoň na hendikepované děti a těžce nemocné lidi a ne na nesmysly.

Takže z mého pohledu se s tím nechci "mazat" a pokud neexistují skutečně komplexní studie HRT "přestavby", musím to dělat nějak sama a abych se nespletla (což se mi stejně stát může), musím se radit s odborníky, ostatními holkami a hodně hodně číst.
No a pak dělat mnoho věcí v tom jak žiju, dělat hodně věcí pro dobrý a taky jiný stav mého organismu, průběžně "překopávat" psychiku a kromě Estradiolu si pořídit asi deset jiných podpůrných věcí a ty poctivě dlabat.

Jo a nezapomnět se ráno tomu všemu, v zrcadle, trochu smát, i když je to někdy dost těžké.

Andrejka
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (183)
Zobrazit starší komentáře

101 TS TS | 21. srpna 2016 v 20:24

[96]: a ještě ti to přiblížím.
pokud se muž chová jako žena tak bude pro okolí hodně divný, dnes to lidi trošku vezmou, i chlapi si např holí tělo, dřív fakt ne, i kluk s dlouhými vlasy byl pro některé divný.
jsi jiná generace a i když mi to nevěříš, je to rozdíl tehdy a dnes.
a s chováním je to stejně.
ale pokud jsi byla dřív pořád sama sebou a lidem jsi nepřišla divná, asi jsi moc žensky nepůsobila.

102 TS TS | 21. srpna 2016 v 20:30

[96]: ono je to s tebou vůbec marný. protože když tvrdíš že dřív to měly TS jednodušší, je fakt zbytečné se s tebou bavit a něco ti vysvětlovat. protože nevíš  neznáš.

103 Transgendercz Transgendercz | Web | 21. srpna 2016 v 21:40

[98]: Jsi unikát, pokud někdo vypadá jako chlap, tak je pro lidi chlap a nemusí ho hrát.
Těžko jako gay vid, když jsem vypadala jako normální kluk :)

[101]: co to je mužské, ženské chování? dá se to nějak definovat?

[102]: tak měli. V dnešní době je plno nenávisti, agrese všude.

104 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 21. srpna 2016 v 22:23

[77]: On se ten "ženský" strach předci jen lišit bude. Nejakou roli tam bude hrát i ten testosteron, co zvyšuje sklon k agresi a tím ten strach "blokuje". Ale liší se i hrozby. Mezi muži je to typický boj o alpha pozici. Paviáni si nejdříve zkontrolují, kdo má červěnější zadek, pak kdo má větší zuby a pak se servou. Tam je ten strach z boje vyvážen strachem o alpha pozici. Nevím na kolik to tohle funguje i u F. Předpokládám, že mín a nebude to jen naučenými stereotpy.
Pak se taky liší i hrozby. Prostě u M není to riziko sex útoků. Respektive pachateli jsou téměř vždy muži (btw vetšinou to nejsou devianti v klinickém slova smyslu, ale obyčejný nadržený prasata)  a oběti téměř vždy ženy. Gay znásilnění se vyskytují většinou jen při nedostatku samiček  a na existenci lesbických znásilnění mimo pornofilmy taky moc nevěřím. Mužům a vlastně tg ženám hrozí šikana. Předci jen mlácením cis ženy se kredit ve skupině získává blbě. To se dá vynahradit při domácím násilí. U klasických lopeží zas bude žena v půměru slabší kořist. Takže liší se hrozby a proto předpokládám, že se liší i strach. A tg ženy tady nejsou v dobré pozici, protože to co může začít jako útok na ženu se pak může změnit v transfóbní útok.

105 TS TS | 21. srpna 2016 v 22:59

[103]: tak pokud ses chovala jako holka, a tvrdíš že jsi sama sebou byla, tak jsi pro lidi gay byt musela. když se holka bude chovat jako chlap, tak bude pro lidi mužatka nebo lesba.

a jestli v chování, vystupování, jednání atd, nevidíš u žen a mužů rozdíl, tak jsi opravdu zvláštní osoba.

u tebe je rozdíl pouze ve vzhledu, potom se nedivím že máš s procházením problém, on ten tvůj vzhled možná vůbec tak špatný být nemusí, ono je asi blbě to ostatní.
proto zřejmě jak píšeš celkem procházíš a jak jsi psala až v osobním kontaktu u tebe přejdou na mužský rod.
tvůj problém možná budeš ty sama.

106 TS TS | 21. srpna 2016 v 23:32

[104]: to není ženský a mužský strach, jen hrozby se liší, strach je strach.
pláč je pláč, jen ho muži víc potlačují, a ženy jsou citlivější, ale v čem se liší, v ničem. jsou to normální emoce, liší se člověk od člověka. jsou ženy i muži co nemají problém skočit padákem, já bych neskočila ani za zlaté prasátko.
rizika jsou u žen vyšší, protože jsou vesměs slabší. ale strach jako takový je pouze strach. když se muž bojí pavouků tak má ženský strach, to asi ne.
když se někdo bojí utopení, je to ženský strach a nebo mužský.

jasně že se liší příčina strachu, ten co chodí při zemi se asi nemusí bát že spadne ze střechy, ten co nechodí k vodě se nemusí bát že se utopí, muž se nemusí bát že otěhotní, nejdrobnější a nejslabější muž ve vezení se může reálně bát znásilnění což ten nejsilnější nemusí. to jsou odlišné hrozby a důvody proč mít strach. ale že by se lišil strach jako emoce, ženský strach mužský strach.  

řeší se tu hlouposti.

107 TS TS | 21. srpna 2016 v 23:42

[103]: jestli máš zkušenosti s nenávistí a agresivitou, tak to asi nebude dobou, já s tím osobní zkušenosti nemám a to žiju na malém městě. slovně mě ´´napadl´´ kvůli TS jen jeden člověk a to v samém začátku, po čtrnácti dnech ho ten blbý přístup ke mě nějak přešel.

108 TS TS | 21. srpna 2016 v 23:51

[103]: jsem se dozvěděla zase něco nového, že gay se musí lišit vzhledem od hetero muže. on se gay ani tak nemusí lišit vzhledem jako se spíš liší chováním, ale taky to není pravidlo. znám i TS holky co působí jako gay. a vzhled nemyslím.

109 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 0:06

[104]:k tomu bych dodala, ajk jsem psala i výše. Stačí jen obtěžování ženy, u ženy by dal pokoj...pak příjde na to, že je trans a bude to transfobní utok, jelikož to nerozchodí, že obtěžoval transženu...

110 Transgendercz Transgendercz | 22. srpna 2016 v 0:12

[99]: Prozrazuješ se tu. Nepsala jsem, že s tím máš problém tady :)

[101]: no když jsem vypadala jako kluk, tak žensky působit moc nejde. To jen ty jsi takový unikát, co se narodila s ženským tělem a dělala ze sebe chlapa. Aspon s tvýho popisu to tak vypadá.

Což nechápu, dkyž jsi dávno měla ženský tělo a vypadala si tak, v čem byl problém se odstěhovat a zmizet od lidí, co by to nebrali jinam. Nikdo by tě za muže nepovažoval, když jako žena vypadáš a problém by nebyl.  Nechápu to.

111 TS TS | 22. srpna 2016 v 0:17

[104]: Eze vím že to myslíš dobře, ale zatím co ty spkuluješ já můžu reálně srovnávat zda v tom ten testosteron hraje až takovou roli. ve tmě se bojím pořád a strach z pavouků jsem nikdy neměla a pořád nemám..
strach mám srovnatelný a z toho samého jako dřív, ale uvědomuji si že kdyby k něčemu došlo, jsem slabější než dřív a je tedy dost reálné že bych z toho nevyvázla dobře já a je i větší možnost že mě někdo přepadne. proto jsem si taky pořídila do kabelky tele obušek. je to spíš pro pocit a už si ho beru jen když někam jedu, docela to váží, ale přemýšlím nad pepřákem, není to drahý a může to zachránit i život.

112 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 22. srpna 2016 v 6:25

ČR adrocur CA, USA medroxyprogesteron, obojí jsou syntetické progesterony s antiandrogenními účinky a jsou velmi účinné a zároveň rizikové svými vedlejšími účinky. Běžný progesteron nemá antiandrogenní účinky ale gestagenní.  Verospiron se spironolactonem působí proti slabšímu aldosteronu(nadledvinky) a má význam  jen u holek post-op.

U pre-op holek nemůžete porovnávat hladiny s biologickýma ženama právě kvůli odlišným druhům a účinkům testosteronu.
4pg/ml převážně testosteronu u MtF je pořád hodně než 4pg/ml aldosteronu u žen. U MtF je pořád v kůži velké množství 4a-reduktázy, aby stále rostly vousy.

Verospiron jen tak nějaký endokrinolog nepředepíše a u preop nemá ani cenu se o něj snažit, je to hloupost. Post-op jsem s ním spokojená. Podle informací, které mám androcur vysadí do dvou let post-op jen polovina žen. Pořád je to ten nejúčinnější lék, jak se zbavit masculinních projevů testosteronu.

HRT fytoestrogeny bych zavrhla, nejenže mají 300x menší afinitu a působí jen na některé receptory, ale každá žena vám řekne, že prsa vám po dvacítce už nijak nevyrostou(pokud rapidně neztloustnete) a běžně se prsní žlázy vyjíjí pod estrogeny jen max. dva-tři roky. Tak proč si ten čas ještě zkracovat něčím, co má tak malou účinnost? Důležité je pro ty, co to s HRT myslí vážně, aby si nehledaly nějaké náhražky za estrogeny ještě dříve, než s ní začnou.
http://transgender.lonely.cz/transsexualita-geny-hormony-a-proteiny-ii/

Trochu jiný pohled(i když myslím, že zas záměrně přehání): Jestli TransgenderCZ říká, že ji chtěli napadnout nějací kluci, tak já bych ji věřila. Zase nemůžete skrývat hlavu do písku před agresí, která stále ve společnosti je. Diskriminace a nenávist je všudypřítomná, je omezená na pár ještě omezenějších jedinců, ale stále tu je a předpokládám, že i pár set dalších let bude. Nechci ji urazit, ale tím zapracovat na sobě znamená vážně zapracovat na sobě a nevylézat třeba jako TV prostitutka za šera, což většina převlékačů CD dělá. Jsou to chyby, kvůli kterým se okolí prozradíme tím, že na sebe upoutáváme zvýšenou pozornost. A i kdybych jí byla, zase na druhou stranu by mohlo být všem jedno, co já dělám, jenomže není. Tím zapracováním na sobě se myslí širší pojem seberealizace, i kdyby to měla být jen výměna šatníku a nechodit jak šlapka, jak se nepřímo vyjádřila i Tores ve svém posledním videu :D Třeba zajít ke kadeřnici nebo si nechat jen odtranit vousy a chlupy, může to být cokoliv. Nakonec každá z nás k nějaké té seberealizaci, pokud to s přeměnou myslí vážně, dojde, ať chce či nechce, byť si to TransgenderCZ nějak neuvědomuje. Je to přirozená věc, kterou zažívají i ženy několikrát za život. Netřeba to hanit.

113 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 9:55

[112]: Ale to je to co pořád říkám - seberealizovat s emůžeš, jak ccheš, když nemá holka měkké tkáně rozložené žensky, tak vypadá spíše jako kluk stále.

Testosteron může mít potlačený jak chce, když nebude působit estrogen, proegsteron, tak to ženský nebude nikdy.

A to je ten problém, co se tu zavedlo, že se TS ženám vnutilo, že snížení testosteronu stačí a je to super a ženský vzhled, že ani nemůžou chtít a nebo jim vnucují, že už to ženský vzhled je. Proto se děje, že sexuologové dělají hloupé po několika letech, že to někdo viděl, že to není možný...ale to jsou jen případy, kdy to dají lidi najevo...

A jak říkám tu se dějí neustále stejné chyby, tady jedna po napadení: translide.cz/utok-praha

Místo, aby si uvědomila, jaká rizika má mužský vzhled a že by se snažila spíšelobovat za lepší HRT u lékařů, tak po roce od napadení povbuzují k chození v lodičkách! že se nemusí bát...
translide.cz/subrtova
Jakou organizaci nebo skupinu mají transsexuálové?
"Sdružujeme se v Transfóru. Veškeré informace lidé naleznou na www.transforum.cz. Snažíme se například pomáhat lidem, kteří se bojí vyjít na ulici v lodičkách a kabelce, jelikož je to obrovské stigma, a přitom této zemi dali více než jiní. Třeba velké vědecké objevy."

Copak je transsexualita o chození v lodičkách???

114 Vlaďka Vlaďka | 22. srpna 2016 v 13:55

[108]: Souhlasím. Např. - a nemůžu si pomoct - taková Tores Gorgeous na mě působí jako gay, než jako žena (slovník, způsob vyjadřování, gestikulace).

[110]: Ty to pořád všechno přetavuješ jen na vzhled. To víš, že i kluk, který vypadá jako kluk, bude působit žensky, když se tak bude chovat.

[111]: S tím strachem je to pravda, nejde to rozdělit na ženský strach a mužský strach, liší se akorát citlivost toho strachu. Já teď jen trošku odbočím a zapuntičkařím. On se nějak zavedl výraz "strach z pavouků" a už se pořád používá. Ve skutečnosti to není žádný strach. Strach by byl, kdyby každý pavouk byl smrtelně jedovatý. Tohle je prostě a jen odpor. K nečemu, co je nám odporné, čeho se štítíme. Vím, o čem mluvím :-D

115 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 22. srpna 2016 v 16:26

Spirolacton má víc účinků než jen blokaci aldosteronu. Zkusím k tomu pak něco napsat.

Tuším, že se používá dominantně v USA i preOP. Jestli je to jen otázka ceny, zvyku?

každopádně slabší je. To jsem psal už nahoře. Zas Androcur má spoustu kontraindikací. Tak se asi najdou lidé co ho brát nemůžou. Tam je výhodné zablokoval aspoň část těch účinků.

Naštěstí estrogen právě díky té vyžší afinitě "vyžene" fytoE z receptorů, takže by neměl dělat "škodu". Že to může snižovat hladinu estrogenu a dalších látek, léků v krvi jsem psal.

116 TS TS | 22. srpna 2016 v 17:48

[110]: líbí se mi jak ty co pořád křičí že mají problém, osočují druhé z problému. ale když ti to pomáhá, tak budiž.

dík za chválu, nemusíš to zase tolik přehánět, já vím že jsem dobrá.

ty opravdu nerozlišuješ chování mužů a chování žen, myslím celkové rozdíly nejen vzhled.
tvůj názor je že jediný rozdíl je vzhled a nic jiného, na tom vše stojí. tak to ti přeji úspěšnou přeměnu.
pokud si dřív byla opravdu sama sebou, tedy ženou jak tvrdíš, a vůbec nikomu si nepřišla divná když jsi byla kluk. potom by jsi to mohla vyučovat, to se hned tak nevidí.

117 TS TS | 22. srpna 2016 v 17:59

vlastně plácám. tebe jako holku nikdy nebralo oblečení, hezké boty, kytičkovaná trička, jak se líčit, zajímat se o to o co se prostě holky a pubertačky zajímají, nebrečela si u romantických scén, nechtěla ses líbit klukům .......

to je fakt, proč by jsi měla být okolí nápadná a působit jako divný kluk.

prosím tě a co je na tobě vlastně ženského, mimo to že to tvrdíš.
ty můžeš být celkem spokojený kluk, tobě to evidentně vyhovuje víc ten mužský gender.

118 TS TS | 22. srpna 2016 v 18:12

tak mě napadá. stojí ti to vůbec za to tohle všechno podstupovat.
sama sebou jsi vždy byla a na nic sis hrát nemusela, oblékání kluka či uni ti vyhovuje, ty holčičí a ženské věci / vážně to tu nebudu vše vyjmenovávat / tě nikdy nezajímaly a nebraly, dokonce jsi na holky.
takže ty jediné co tím můžeš získat je oslovování v ženském rodě, nic jiného nepotřebuješ. stojí ti to všechno vážně za to.

119 TS TS | 22. srpna 2016 v 18:57

[114]: bod A.  bohužel souhlas, toto říká i můj přítel.

já mám pavoučky ráda, jen už je neberu do ruky, jako malou mě jeden pěkně kous, sem si dovolila moc, vzít ho na dlan. super jsou Skákavky, ty šou tááák roztomilýýý.

120 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 20:07

[118]: Ty nevíš o čem to je? jsem žena a dělá mi zle, že mě vnímají jako muže, způsobuje mi to psychickou nepohodu.

Tomu se říká gender dysforie

a nesouvisí to fakt s oblečení, šminkami a pod.  To nemá absolutně nic společného s gender dysforii. A je chybou, že se to motá.

121 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 20:14

[117]: To co píšeš je gender noncomformity

Gender dysforie-transsexualita nesouvisí s genderovými stereoptypy, vůbec ne s líčením, oblíkáním a pod.

Transsexualita je čistě o pocitu jsem žena/muž a od narození bylo přirazeno opačný pohlaví a způsbuje také opačné vnímaní psychickou nepohodu.

Kdyby mi to psychicky nic nezpůsobovalo a nevadilo by mě, že mě lidi vnímají opačně , tak ano - nemá cenu řešit transsexualitu. ale mě to dost psychickou nepohodu způsobuje a tak proto potřebuji vypadat jasně žensky.

122 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 20:17

[117]: Gender nonconformity refers to the extent to which a person’s gender identity, role, or expression
differs from the cultural norms prescribed for people of a particular sex .

Gender dysphoria refers to discomfort or distress that is caused by a discrepancy between
a person’s gender identity and that person’s sex assigned at birth .

Fakt to nemotejme - a víš, kdyby mě někdo tlačil do líčení, nějákého jasného ženskýho oblečení, tak by mi způsobil právě to první uvedené. Dost žen to taky nebere...a mi fakt vůbec nepříjde divný, když to nebere trans...ono je to přece jen divný cpát něco na mužský tělo dámskýho, šminky...to patří na ženské tělo :)

123 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 20:31

[114]: jj to ej ten příklad, když se někdo snaží chovat žensky :)) A učí se to, a pk je to afektovaný. Takových TS je ale 90% šílený.

Kdyby se jen chovali :)) tak to bohatě stačí. Ono chování se nedá nějak učit, ty gesta měkká/tvrdá jsou dána tělem.  Takže když pak někdo nasadí k mužskému k tělu afektováný ženský chování, tak to působí jako gay.

124 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 22. srpna 2016 v 21:01

[112]:[115]: ještě k Spironolactone. K tomu by se opravdu musela přečíst celá wiki a sní to by nestačilo. protože každý efekt který má je tam popsán s nějakým ale.
Podstatné je, že to jako antiandrogen funguje.
Nesníží to hladinu testosteronu v krvi. něco to dělá s poměry vázaný SHBG vs albumin, ale to asi nebude podstatné.
Podstatné je, že blokuje přímo receptory.  Opět slaběji než CPA nebo flutamide, ale zase má méně nežádoucí účinky. Má to i nějaké účinky na tu reduktázu tam je to zase složitější.

125 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 21:23

[124]: Někde i píší, že může podporovat estrogen a někdy i jako antiestrogen, ale nepchopila jsem na čem to zavisí, dky jak se chová...

126 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 21:38

ale fakt mě to nenapadlo, že zde budu muse vysvětlovat, co to je transsexualita/gender dysforie. Mi přišlo, že to tu všichni ví

127 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 21:39

A pak se bude tvrdit, že to chápou ostatní lidi, když to nechápou ani TS

128 Vlaďka Vlaďka | 22. srpna 2016 v 22:19

[119]: Mně zase nevadí hadi a hlodavci. Ale pavouci? Brrrrr!

129 Transgendercz Transgendercz | Web | 22. srpna 2016 v 23:23

[119]:

[114]:

a pak že nekoušou...brrrr

a tedka se to bude stahovat do bytů :( na podzim.. ach jo, nevím, ejstli ta rušička mi pomůže...ale zkoušela jsem na jednoho a ten reagoval zdrhnul....ale bůh ví kam

130 TS TS | 23. srpna 2016 v 1:21

[120]: o čem to je nevíš evidentně ty. pokud se holka cítí holkou a chce být konečně sama sebou a projevovat se jako ženská, motáš do toho TV.
ty vůbec neznáš a nevnímáš rozdíl mezi ženami a muži, jediné co vnímáš je vzhled.
ty jsi zřejmě žádný problém s tím muset se chovat a projevovat jako muž neměla.

bych se chtěla mít jako ty, namluvit si že jsem holka a u toho by můj problém muset žít jako muž končil.
nemuset se přetvařovat, nemuset si hrát na chlapa, být sama sebou, vyhovoval by mi život muže. se máš.

každý ví že už v dětství se holčičky a chlapečci projevují a chovají jinak.

podle tebe je prostě většina cis žen TV, protože se prezentují chovají a oblékají jako ženy.
a neříkej mi že ne.
protože pokud to stejně vnímá a dělá TS je u tebe TV.

Gender je sociální konstrukt. Kultura a společnost působí rozdílně na muže a ženy, což vede k sociálně konstruovaným rozdílům v jejich chování, očekávání či postojích.

se máš že jsi tenhle rozdíl nikdy nepoznala a neměla s tím problém, co já bych za to dala. jak by můj život byl jednoduchý.

131 TS TS | 23. srpna 2016 v 1:25

[128]: hady teda moc nemusím, ale hlodavců všeho druhu už jsem měla doma mraky. já vůbec těch zvířátek už doma měla, a ještě mám.

132 TS TS | 23. srpna 2016 v 1:42

[122]: vidíš a já myslela že se cítíš jako žena a ne jako Trans.
já nic na mužské tělo necpu, to je to, jsem ženská.

dnes jsem chtěla zrušit pojistku na auto, mám smůlu, prý tu pojistku uzavřel nějaký pán a ten musí přijít osobně, že ani plná moc od něj mi nepomůže.
tak jsem řekla že to je problém, poděkovala a odešla.

už mě fakt nebaví se muset všude na úřadech vyoutovávat.
že bych si to rovnou nechala vytetovat na čelo aby nebyly furt nějaký problémy.

133 TS TS | 23. srpna 2016 v 1:57

[122]: tak ty máš vyčteno jak to máš cítit, to je fajn.

ty fakt nevnímáš ten rozdíl muset ve společnosti fungovat jako muž a nebo být ve společnosti sama sebou, být konečně ženská.

tebe jako kluka kdyby začala společnost vnímat žensky tak jsi spokojená. u tebe je nesoulad s pohlavím v jakém ses narodila vážně pouze a jen ve vzhledu, hrát jsi kluka nemusela.
být duší kluk a jen chtít aby mě společnost vnímala žensky. se máš, vidět v tom jen tento jeden problém.

134 TS TS | 23. srpna 2016 v 2:03

Ale už konečně chápu že se nějak pořád nemůžeme shodnout a nerozumíme si.

já jsem z Venuše, ty jsi Venušanka narozená na Marsu. zatím co mě Martanský život nikdy neseděl a necítila jsem to tak, tobě nevadí. to se prostě shodnout nemůžeme nikdy.

135 TS TS | 23. srpna 2016 v 3:05

se fakt omlouvám, asi jsem blbka ale hlava mi to pořád nebere.
holka je sama sebou, chová se jako holka a veřejně se tak prezentuje a vystupuje, prostě je sama sebou, přitom vypadá jako kluk, podle společnosti to je kluk. a vůbec ale vůbec nikomu ten kluk nepřijde divnej.

a protože někoho takového znám kdo se takto prezentuje, jen je opačného pohlaví a se svým pohlavím jako takovým problém nemá,jinak vším připomíná kluka. vím že divná přijde všem. tohle lidi fakt nepřehlídnou.

proboha jak to dokázali přehlížet u tebe. to je normální scifi utopie.

a odkazů na dender disforia mi tu dávej kolik chceš. tohle to fakt nevysvětlí.

tvé chování a vystupování muselo být v očích společnosti chlapské, jiné vysvětlení fakt není.

136 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 9:05

[130]: DO toho TV přece nemotám, zdůraznuji, že to nesouvisí.
Vzhled tu pořád motáš ty - pořád říkáš, že žena touží po ženském oblečení, líčení a pod.

Víš jde přece o lidi - ti nevytvoří u mužského těla konstrukt - žena. To je nenapadne.

"Gender je sociální konstrukt. Kultura a společnost působí rozdílně na muže a ženy, což vede k sociálně konstruovaným rozdílům v jejich chování, očekávání či postojích."
Ano to co popisuješ je gender noncomfirmity - pokud chlapečkovi vadí mužské chování, chce se chvoat zženštile, chce se líčit, chce nosti dámské oblečení tak je to gender noncomfirmity , jelikož mu nevyhovujou genderové stereotypy, ale ne gender dysforie/transsexualita

btw. většina žen se obléká tak jako já a nelíčí se taky. A on je pořád rozdíl něco dělat s mužským tělem a nebo chtít mít jasné ženské tělo...mužské tělo ženy moc nechtějí.

137 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 9:17

[133]: Tak on je rozdíl být duší kluk - a mít ženské záliby, líčení, móda, chování.

Na tomto nic není, to jsou jen genderové stereotypy. Když to kluk bude dělat, tak to není nic špatného a je to jeho věc.

Ale zdůraznují nemíchat to s genderem,  s gendrovou dysforii. To je o něčem jiném.

Něko s duší kluka, kdo má jen ženské záliby, tak samozřejmě nebude podstupovat změnu, aby mohl - se žensky chvoat, oblékat a pod. Aby mu to povolila společnost, že je to pro ženy svolené..to je blbost samozřejmě.  

Ale s "duší" ženy samozřejmě to podstoupí, jelikož to způsobuje nepohodu to opačný vnímaní k identitě.

[134]: Ale vždyt to co popisuješ je stále gender nonconformity

[135]: Tu jde o to, že kdo není divnej, viď?:)

Mě spíše fascinuje, jak někdo tvrdí, že má ženský tělo od narození a prý udajně dokáže být pro lidi muž...

to nezvládnou ani transkluci a na ulici se na ně otačí: agazin.aktualne.cz/sterilizace-jsou-zbytecnym-rizikem-rikaji-trans-lide/r~87d3f7d441cd11e5b605002590604f2e/

"Ku**a, co to je!"

138 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 9:24

[134]: Fakt to nemotej,jestli klukovi nevyhovují sociální konstrukty. Tak to je něco jinýho.

[133]: A on to není jediný problém vid. To vidíš moc jednoduše. Od toho se právě odvyjí ta psychická nepohoda velká.

Ono je šílený mít pomalu od školky v palici jsem holka a lidi mě berou opačně. Zkažený děství o ničem, dospívání taky a dospělost uplně na nic. Celý život v...

Co bych dala za to mít jen touhy - zajímat se o modu, o líčení, ženský záliby...to není nic, co způsobuje psychickou nepohodu a byla bych v klidu spokojená.

[135]: Ještě fakt, ono je divný plno věcí.

Ale jestli tobě šlo o to - nebýt divná dříve. Tak to chápu

139 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 9:29

[135]: Na mě to stále působí.

Sice zde hodně poučuješ, jak přece každá je pak sama sebou...

že chceš zase moc společenský stereopty plnit. Dříve, aby si nebyla divnej chlap...

a tedka zase všechnno řeší, jak ženy se chovají a zdůrazneuješ genderové stereotypy.

Každý člověk se má chvoat, tka jak cítí, co chce a určitě ne řešit genderové stereotypy. TO je blbost

140 Vlaďka Vlaďka | 23. srpna 2016 v 15:10

[139]: Nikdo přece řešit genderové stereotypy AKTIVNĚ nemusí. Stačí, když jsi žena, tím pádem se chováš jako žena a tím pádem automaticky PASIVNĚ zapadneš do toho genderového stereotypu.

141 TS TS | 23. srpna 2016 v 16:49

[136]: se pleteš protože to nepopisuji já, toto je zkopírované z Wiki co je gender.

ty asi nechápeš že na různá pohlaví má společnost jiné nároky a jiná očekávání, pokud toto nesplnuješ jsi pro ostatní divná, asi jako muž v šatech.
chápeme se. a to je dloooouhá řádka věcí, ne jen vzhled a basta.

jsi zmatená, genderové sereotypy ke genderu patří a pokud je nevidíš a nevnímáš,něco je s tebou vážně špatně.

pokud je chlapeček holčička, chová se jako holčička, má to totiž v sobě, k holčičkám to jaksi patří, pokud chce zapadnout do společnosti, hold se musí přizpůsobit a snažit se chovat jako chlapeček.

142 TS TS | 23. srpna 2016 v 17:05

[139]: ano, každý má být sám sebou, proto jsem šla do přeměny a myslím že i většina, dříve jsem sama sebou být nemohla / samo že mohla, ale okolí by toto nebralo/.

genderové stereotypy ke genderu patří, více či méně ale patří.
a to odjakživa, muži byli lovci, ženy doma žvýkaly kůže.

pokud chceš aby tě ostatní začali jako ženu vnímat a vidět, měla by sis začít uvědomovat genderové rozdíly. vážně to není jen a pouze o vzhledu, nebo o oblékání o kterém tak ráda mluvíš, to k tomu jen jaksi patří.

143 TS TS | 23. srpna 2016 v 17:30

[139]: a samozřejmě genderové stereotypy a genderové rozdíly řešit nemusíš, to není povinnost a ani tě k tomu netlačím, bud je v sobě máš od narození a nebo ne. já to neřeším, nemusím tohle řešit. jen zdůraznuji že tu jsou, protože ty je popíráš.

to neznamená dělat vše co se od ženy očekává, jen se to od ní očekává, a o to jde.
ano být sama sebou, pokud to znamená být žena a lidi to tak vnímají není co řešit.  

ale potom se nediv že pořád nezapadáš jako žena a lidi tě tak nevnímají, potom se tomu nediv, tyto rozdíly co má v sobě každé pohlaví v sobě zřejmě nemáš, tak by bylo dobré je řešit když chceš zapadnout. ale je to tvá věc, jen tu nepodsouvej že nejsou.
jsem si všimla, jak u tebe něco není, tak to neekzistuje, aspon u TS to nemůže ekzistovat.

144 TS TS | 23. srpna 2016 v 17:35

[139]: ale pro mě za mě, dělej si co chceš, jen si tu potom pořád nestěžuj.

čekáš na kouzla HRT, jak z tebe udělají ženu, nejdřív ale musíš být žena uvnitř.

145 TS TS | 23. srpna 2016 v 18:28

no nic, dobře nechme toho. mě jen přišlo divné že nechápeš a chtěla jsem ti vysvětlit to hraní na muže a být potom sama sebou, být ženská. takže aby jsi chápala, už nehraju, jsem sama sebou. a já v tom rozdíly vnímám.

146 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 19:44

[141]:  Muž v šatech je opravdu divnej.

To se nedá srovnávat, když se žena zajímá obojový umění a nebo o nože, víš.

[142]: To mi říká někdo, kdo má zájem ješždění na motorce a zbraně? O genderových rozdílech?

Pochop, že lidi nevnímají gender člověka podle genderových stereotypů ....

totiž oni udělají škatulku - muž chovající se takto, se zájem o toto...

A ještě tě upozorním - lidi spíše budou tolerovat ženu s "mužskými" zájmy, chováním ...než muže s "ženským" chováním, s "ženskými" zájmy...taková je realita.

147 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 19:48

[144]: Uvnitř žena jsem. Máme asi jiné problémy.

Tvůj problém se dá označit takto - vypadala jsi jako žena a jen ses snažilas hrát chlapa.

A můj problém je, že od narození vypadám jako kluk a bylo mi chybně přiřazeno pohlaví a je nadále podle divného těla.

148 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 19:53

[143]: "ale je to tvá věc, jen tu nepodsouvej že nejsou.
jsem si všimla"

Ale vždyt jsem psala, že rozdíly jsou. Třeba o ženským strachu, že ženy ho vnímají jinak. To jsi protestovala.

My píšeš o chování, ale proč mi TS pořád radily mužské chování? Na mě pořád s žesnkým oblečením, líčením a ... mě se hnusí to odporný mužský tělo. Kdybych dával ana mužský tělo šminky, dámský oblečení, tak bych byla chlap, tkerej se tetelí blahem, že má na mužským těle něco dámskýho...

to se neslučuje s moji identitou, a hnusí se mi to.

149 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 20:00

[145]: Ale mě šlo o to, že lidé neurčují pohlaví podle chovávín, zájmů, genderových stereotypů

Pokud někdo vypadá jako žena, tak se může chovat sebevíce mužsky a bdue pro lidi žena - viz. transkluk ze smíchova. Ten se opravdu snažil chovat mužsky a byl pro lidi žena.

Stejně tak holky, když bude vypadat jako kluk, tak se může jakkoliv snažit a blbnot a bude max zžentšilý muž.

Totiž vím, že se tu tak holky ponožují a napadají, že když se nesnaží, tak se jim vytvářejí mindrákyv chování a nebo v málo signálech -  v oblečení, líčení.

A pak se z toho dobře blbne...
toto je nebezpečný.
nesmí se tak ponižovat, člověk s emá chovat tak jak chce...

ale potřebuje správný tělo k identitě. Taková je realita

150 Transgendercz Transgendercz | Web | 23. srpna 2016 v 20:05

[145]: Vidíš a máme to jinak. Jsem se jako holka chovala a chovám pořád. Problémy jsou různé.

151 Transgendercz Transgendercz | Web | 24. srpna 2016 v 9:52

Myslím , že poučný, jak léčba blbne hlavu: goo.gl/JYSvgC

Co ji vede toto říkát? Vyrovnává se tak s  životním neúspěchem?

Ale pak blbne hlavu nezkušeným a to je nejhorší :(

Ale lidi ji to tma dávají najevo v diskuzi, že je mimo...smutný. Proč ji sexuolog nepomohl, aby vnímala realitu a nežila v bludech? mám z toho zase deprese šílený...za ní

152 TS TS | 24. srpna 2016 v 16:53

pleteš do toho koníčky a zrovna ty chybně.
naopak, žena když má nějakou mužskou zálibu tak to mužům spíš imponuje, vidí že to je ženská se kterou si můžou popovídat i o něčem jiném než jen o modě.
to neznamená že nemůže mít i ženské záliby.

já mluvím o jiných věcech, které ty zřejmě nevnímáš a asi je zbytečné ti vysvětlovat, ty v tom všem vidíš pouze a jen vzhled.
tak to neřeš.

153 foxy foxy | Web | 24. srpna 2016 v 21:53

151: no... v tomhle případě má dotyčná asi opravdu trochu růžovější brýle...

152: naprostý souhlas... o zálibách tohle nikdy není... mám asi tři kamarádky (cis...), které jsou zažrané do automobilových závodů a střelby... :-)

154 Transgendercz Transgendercz | Web | 24. srpna 2016 v 23:05

[152]: O tom mluvíš jako kdyby to bylo něco mysteriózního :)

asi ti to dělá problém popsat. Ale oni všichni spolehlivě podle těla, poznají muže a nebo ženu. Ale podle té tvé tajnosti to nikdo nepozná...tak si ji nech pro sebe :)

155 Transgendercz Transgendercz | Web | 25. srpna 2016 v 12:46

[153]: Přesně tak, to TS se tu snaží pořád něco mysteriozního vymýšlet :)

156 TS TS | 25. srpna 2016 v 18:58

[154]: tak předpokládám že ženě to vysvětlovat nemusím a chlapovy to stejně nevysvětlím.

už jsme to tu psaly X krát.

co poznají podle těla, jednou ho máš super ženské jindy k pláči mužské, ty ani sama nevíš jaké máš tělo, tak co kdo má poznat.

157 Kristýna Kristýna | 25. srpna 2016 v 21:48

Jak náš problém řeší "primitivní" národy/kmeny/společenství? HRT nemají, SRS nemají, tedy tkáněmi ani orgány to nebude. Zkrátka zcela "nemoderně" akceptují/tolerují cítění dotyčné/ho. Holka dostane sukni z listí, vyškubou jí vousy a jde sbírat brouky, kluk dostane bederní roušku, oštěp a jde na medvěda. No jo, asi četli Fifkové definici "žít a být akceptován/a v roli opačného pohlaví" a jdou na to přes sociální roli než přes fetiš vzhledu. (sakra, ta Fifková má ale dlouhý prsty).
Ona vůbec posedlost vzhledem je úplně jiná porucha než TS.

158 TS TS | 26. srpna 2016 v 13:56

[155]: přesně tak co, však se mnou souhlasí s komentářem výše. ty pleteš koníčky, protože je pro tebe velká neznámá ženský a mužský gender ve společnosti. každá žena která musela žít ve společnosti jako muž tohle pochopí, jen ty nevíš o čem je řeč.
docela zvláštní.

159 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 14:05

[157]: Bohužel nežiji ve společnosti, která dokáže vnímat ženu s mužským tělem jako ženu.

A každá žena řeší vzhled. Proč u trans to má být špatný?

a když už pro tebe není důležitý vzhled, proč v jiné diskuzi si kritizovala holku v metru za vzhled? že nemá vypasovaný kabátek, odpatky, správné líčení a pod.
a tedka zminuejš sukni?

když není důležitý vzhled, tak proč to, co píšeš?

to můžu zase říci - že poslednost oblečením, líčením je tak yněoc jiného...

A n ebo když ryješ ohledně vzhledu, že jsem tě neviděla, takhel utoči na ty , které stahují na rizikovou operaci holky?
tedka jsm viděla zase šílenosti, co udělali v čr...

opět můžu řícíi, že posledlost orgánem, je jiná porucha.

160 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 14:06

[156]: no když nechápeš ironii

161 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 14:12

[157]: A když už zinuješ nějáké národy, které? a vnímají je jako ženy, muže? o tom dost pochybuji...

viz. článek na lonely, chějí se distancovat od Hijry v Indii http://transgender.lonely.cz/i-am-trans-i-am-not-hijra/

A tedka jsem se setkala s Indama a samozřejmě, že nebou ženy s mužským těle.

Takže to není zase tak jednoduché - a navíc - co s ženami tkeré nechtěji sukni :) a nebo další divné společenské normy splnovat? :))

Chtějí být jen vnímany jakjo ženy a k tomu ej zapotřebí ajsný ženský vzhled, taková je realita ve společnosti. K tomu nepomžůe sukni, vypasovaný kabátek, podpatky, líření a ani sbírání brouků

162 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 14:15

Holt z toho zase mám deprese. šíleně hodně v tescu Indů a řešili mě, že mám mužský obličej. Je to prostě šílený, takhle fungovat.

163 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 26. srpna 2016 v 18:57

[157]: slovy klasika ano i ne. tahle tolerance funguje(fungovala) asi docela dobře u amerických kmenů. I tam je otázka na kolik to akceptují jako 100℅ ženy (muže) a nakolik je tolerují jako s prominutím "obecního blázna". V některých kmenech tg lidi "uklidili" do pozice šamanů... V indii mají tg jako samostatnou kastu akorát nejsou uznávány jako F, ale jako 3rd. gender a jsou tam víceméně na okraji společnosti.

Já v tom nevidím posedlost tělem. navíc posedlosti tělem. Když už, tak posedlost tělem nebude u F nic zvláštního. viz anorexie. A prostě současná společnost v tomto je povrchní, je tu ten kult těla. leda se opravdu odstěhovat. Zbývá centrum Amazonie, možná kus pralesa v Kongu a pár lidojedů na Papua-Nová Guinea. ;)

Míry postavy jde dostat do "F parametrů". I když má někdo tenhle jeden poměr dobrý, tak stejně mohou být vidět "relikty" testosteronu. Navíc zas jsou určité činnosti co se dělají bez oblečení... a u na plavání ty burkiny zakázaly ;)

164 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 19:51

Ale jinak se ti to povedlo parádně. Takový gól českému zdravotnictví.

Překvapuješ. Konečně přesně vystiženo a správné srovnání, že jsme v České republice v roce 2016 na úrovni - primitivních národů, kmenů a společenství k přístupu k řešení transsexuality
Paráda

165 Transgendercz Transgendercz | Web | 26. srpna 2016 v 20:20

A parádní článek: a2larm.cz/2016/08/strazci-genderoveho-radu/

166 Andrea Andrea | 27. srpna 2016 v 11:29

[162]: Předpokládám, že kdyby tady někdo napsal že největší problém mají čerti, tak jich zítra asi 40 potkáš a budou řešit právě tebe. Nechceš psát místo pohádek radši fakta?

167 Andrea Andrea | 27. srpna 2016 v 11:33

[165]: a tohle je dobré zamyšlení z nějakého úhlu pohledu. Třeba taky časem budu psát lepší články, až budu "více" rozumět a chápat širší kontext.
Je prostě zajímavý.

168 Transgendercz Transgendercz | Web | 27. srpna 2016 v 13:13

[166]: Ano přiznávám - je to přibarvený. Ale prostě, co s vámi, že ano? když nechápete, že s mužksým tělem se ženě fakt žije blbě...a bagatelizujete všechno...

pokut je to tak bagatelní? tak pro vůbec vše řešit ne? a z vesela si funvat s mužským tělem celý život...

169 TS TS | 27. srpna 2016 v 17:05

[168]: pokud by jsme nechápali, myslíš že řešíme přeměnu.

otázka je co je skutečně tělo mužské a co ženské, jasné rozpoznávací znaky jsou pohlavní orgán a částečně prsa / tedy pokud se bavíme opravdu o těle/ dokonalé tělo svého pohlaví má opravdu málokterý člověk a i pohled na to je individuální, každý jako dokonalé nebo přitažlivé u opačného pohlaví vnímá trochu jiné proporce jako dokonalé.
dokonalost ve své době, Věstonická Venuše, Twiggy.

a obličej, tam je to ještě složitější, málo kdo má pravdu dokonalí obličej svého pohlaví, navíc, dokonalí obličej vypadá uměle nepřirozeně bez nějakého zajímavého bodu, tuctově.
popiš nám rozdíly ženského a mužského obličeje, podle čeho to bezpečně rozeznáš, to by mě zajímalo.

170 TS TS | 27. srpna 2016 v 17:06

[168]: ty pohádkaříš pořád to mi víme neboj.

171 Transgendercz Transgendercz | Web | 27. srpna 2016 v 21:13

[169]: To je dáno právě vývojem, rozpoznání obličejů. Popsat to nikdo skoro nedokáže,ale přesto spolehivě rozpozná obličej dvouleté dítě ...

i já jsem z fleku rozpoznala mužské tělo a to i přesto, že má vagínu...viz tu: transgendercz.blogspot.cz/2016/06/vysledek-ceske-lecby-transsexuality.html

a dávala jsem to i dalším lidem a říkali - to není ale žena.

Takže ten pohlavní orgán v identifikaci těla, nehraje roli

172 Transgendercz Transgendercz | Web | 27. srpna 2016 v 21:25

[170]: Ano je zajímavý, že když někdo přehání mírně k horšímu, tak je to šíleně špatné.

ale jakmile holka pohádkáří, ajk je všechno super a šíří nesmysly o léčbě uplné a pak j eo tu celý mizerný...tak se ji tleská

173 Kristýna Kristýna | 27. srpna 2016 v 21:50

[168]:
Celou dobu se ti tu x holek snaží vysvětlit, že TS vůbec není bagatelní = jednoduchá záležitost, ale dost komplexní = složitá.
Jediná osoba, která celou věc zbagatelizovala, tj. zjednodušila do jednoho bodu je hádej kdo?

174 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 28. srpna 2016 v 1:09

s obličejem si to zaslouží serióznější debatu. když parafrázuji ten výrok soudce o pornografii,. neumím to definovat, ale poznám to, když to vidím. Teda chci říct kolikrát se vám stalo, že jste misgenderovaly cis člověka, kterému jste viděli do obličeje. Jednotky případů? Ano čím menší dítě tím hůř je tam míň markerů. u seniorů se to opět stírá. v produktivním věku jsou to výjimečné případy. Zmate nás žena oholenou hlavou. S oholenou hlavou by mělo asi určité ℅ AFAB šanci procházet. (a ono u tg kluků i prochází). Opačně s dlouhým vlasy, F účesy je ℅ úspěšnosti menší.
V obchodě neoslovíte pokladní pane, i když tam sedí dámy prominou cis fousaté pokladní bez prsou.

Antropologové, forenzní doktoři určují pohlaví z lebky. Nebude tam 100℅ úspěšnosti, ale nějaké algoritmy na to maj. při forenzní  rekonstrukci se zas pot jiné parametry F a M.

175 TS TS | 28. srpna 2016 v 10:53

[174]: ono se o těch rozdílech v obličeji ví dost, u chirurgické feminizace obličeje, pokud to dělá opravdu odborník, ví přesně kde obrousit kde vyplnit, kde odebrat, aby se z mužského obličeje stal jasný ženský, pár fotek jsem viděla, i když jsou to třeba řádově milimetry, ten rozdíl je neuvěřitelný.

ovšem, jak taková tvář bude vypadat třeba za 10let, radši nemyslet, je dost názorných příkladů u zahraničních celebrit.

176 Transgendercz Transgendercz | Web | 28. srpna 2016 v 12:55

[173]: To copak zjednodušuji? Právě zdůraznuji , jak se ženě blbě žije s mužským tělem  -  toto právě způsobuje velkou psychickou nepohodu, jelikžo ji pak podle mužského těla blbě vnímají jako muže.

To je zjednodušování? šílená nepohoda z rodilnýho vnímaní? zz toho špatná psychika šíleně. Kde je to zjednodušení? V čem zjednodušení?

To ty prezentuješ jako srandu, že si holka na mužský tělo dá dámský oblečení, šminky a na jednou má být hej a v pohodě...

177 Transgendercz Transgendercz | Web | 28. srpna 2016 v 12:57

[175]: To mluvíš pořád o řezání a to ti nezmění vnímaní z mužského obličeje na ženské a to je problém hlavním.  TO max vyřeší krásu, ale ne změnu vnímaní obličeje.

Viděla jsem fotky taky. a právě - bud vypadali ženský už přes FFS a pak to pomohlo. Ale pokud žensky nevypadaly před FFS, tka vypdali divn i po FFS.

178 TS TS | 28. srpna 2016 v 14:33

[177]: to píšeš fakt blbost, kdyby ses o to trošku zajímala než něco napíšeš. píšu o operativní feminizaci obličeje, ne zkrášlovací. to je specifická plastická operace víííme.

179 Transgendercz Transgendercz | Web | 28. srpna 2016 v 21:25

[178]: Samozřejmě, že víme. Nedělej hloupou.
Ale prostě jak říkám - ono se tomu říká feminizace obličeje - ale pořád to většinou jen zkrášlí a nepřepne to vnímání z mužského obličeje na ženský. žensky vnímaný ten obličej už musí být před FFS, aby to pomohlo ke zlepšení.

180 Kristýna Kristýna | 29. srpna 2016 v 16:23

Děvčata se díky působení hormonů začínají měnit někdy po 10. roce života. U většiny do nějakých 18 let proběhnou ty největší změny a stanou se ženami. Potom může ještě dost let probíhat takové jemné "dozrávání", klidně až do 30 let. Tedy celkem až 20 let vývoje s různými výsledky danými dědičností, limity somatotypu atd. A to je to tělo geneticky naprogramováno, že tehdy a tehdy dostane takové a makové hormony a ví tedy jak adekvátně reagovat.
Vážně si někdo může myslet, že se hotové tělo, naprogramované a léta formované hormony opačného pohlaví, může jednoznačně a dokonale změnit během jednoho či dvou let?
Nebude to ve srovnání s "originálem" poněkud dlouhodobější záležitost?

181 Transgendercz Transgendercz | Web | 30. srpna 2016 v 8:51

[180]: Dismorfie tělesné jsou již před desátým rokem života. Pohlaví z obličeje se dá poznat celkem bez problémů v děství. Proto tam hraji i roli geny a ne jen hormony při působení. Ale pomocí hormonů právě můžeme vytvořit jiný řetězec, který tělo posune na ženské.

Máme tu i rychlejší, třeba za měsíc :) Tak mě vůbec napadá, jak tě ta doba dlouhá napadla :) Protož už kvůli rekordmance je nesmyslná.

Ano to mám odzkoušené. Ono v těle se vymění během 7let každá bunka v těle. Takže během roka měkké tkáně v pohodě. Díky tomu, že moje tělo reagovalo jen na snížení testoteronu, tak cca po 10měsících jsem byla na androgynním vzhledu - kdyby tělo reagovalo na estrogen,tak jsem byla po roce na ženským vzhledu on se tuk ukládá jinak.
Mám to odpozorováno i u ostatních holek, když to působí  - za rok hotovo. Když ne, tak za rok je ten divný androgynní vzhled - při působení estrogenu nejde duk do spodní čeisti tolik, takže podle toho se pozná, že estrogen málo působí. A více do lících.

I kluci to mají kolem roku. Když hormony správně působí, tak to kolem roku bude plus minus pár měsíců. Pokud nebude, tak je špatná dávka a chce to zavčas řešit.

182 Transgendercz Transgendercz | Web | 30. srpna 2016 v 9:47

[180]: Stejně nechápu, že se tu tak moc snaží hledat proč HRT nemá fungovat a ne jak aby to šlo :))

Pokud někdo ebude chtít správnou HRT, tak ji určitě brát nemusí, tak to přece není problém. Máme svobodu

183 Transgendercz Transgendercz | Web | 30. srpna 2016 v 13:28

[181]: ještě dodám. Ono to i jde poznat, kdy tělo reaguje jen na snížení testosteronu a ne na estrogen. A chce to řešit ne a ne říkat, že to tvá...protože tělo jde špatně.

Indicie - málo tuku do lících jde, moc do spodní čelisti, jen se obličej divně zaobluje, prsa nerostou vůbec a nebo do mužského tvaru a ne na ženský zakulacený, přibírá se a spíše do břicha a ne do zadku....takhle by to šlo nějak popsat a lékaři by měli pohotově zareagovat, když tělo nereaguje na estrogen a mění se jen na to divné mužské tělo - "muže bez testosteronu"

Bohužel lékař , který se zabývá hormony u nás endo - doslaba řekl :" neřeším účinky estrogenu, je to moc složitý"

a to je prostě ten kámen úrazu.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama