Komentáře

1 Vlaďka Vlaďka | 18. října 2016 v 22:46

Ahoj, Andrejko, já to měla úplně jinak. Prostě jsem skákala do extrémů. Z úplně jasně klučičího oblečení do jasně ženského a naopak. Asi to nebyl nejlepší postup, jenže já jsem prostě v některých věcech hodně nedočkavá. Už jsem to psala i jinde, já na sobě unisex nikdy neměla.

2 Andrea Andrea | 18. října 2016 v 23:20

[1]: Jestli já nebudu přece jen konzervativní i jako ženská :).

3 Vlaďka Vlaďka | 18. října 2016 v 23:38

[2]: Kdo ví, každopádně nejdůležitější je stejně to, v čem se nejlépe cítíš ty. ;-)

4 Andrea Andrea | 19. října 2016 v 12:48

[3]: Jo, to je určitě pravda. Jsou věci které mám moc ráda a chodím v nich. Fakt je ale ten, že si asi opravdu musím koupit i hezčí věci. Bude se na mě asi líp koukat.

5 Kristýna Kristýna | 19. října 2016 v 16:50

Ono to totiž platí obecně. Ženy u nás totiž chodí stále oblékány dost příšerně a z toho věčného outdoorového unisexu mi je vážně občas na zvracení.
Mám pocit, že tu stále platí, že jakmile je žena oblečená jinak než ve stylu "sobotní výlet do hor", začne ji okolí hodnotit jako nafoukanou.
Asi před rokem jsem vyrazila do centra Prahy načerpat inspiraci a byla jsem zděšená, protože pokud tam šla žena opravdu elegantně a žensky oblečená, byla to v 90% případů Ruska.
Je dobře, že se to už mění a máš takové kamarádky. Přeji šťastnou ruku při nákupech. :-)

6 Andrea Andrea | 19. října 2016 v 20:24

[5]: Jo tak šťastná ruka možná bude, ale kamarádky na nákupy - to je složitější. Nějak žádná z kamarádek ráda nenakupuje. Takže sháním spíše "nakupovací" kamarádky. Zatím jsem sehnala jednu.

7 TS TS | 19. října 2016 v 21:25

[5]: sis mohla přece vzít příklad ze mne. chich

8 TS TS | 19. října 2016 v 21:29

tak to já nakupuju furt. zase mě přibyly boty, dva svetry, tričko s krajkou, pletené ´´zimní´´šaty, sukně, chlupatá bílá mikina s kapuckou spíš taková bundička.

9 TS TS | 19. října 2016 v 21:39

ale tak já jsem v tomhle šílenkyně.

[5]: a máš pravdu a taky proto muži dost ocení ženu co je hezky oblečená, ti si toho všimnou hned. někdo ten trend vkusu razit musí, tak to tady u nás dělám já chich.  fakt znám dost žen co jsem jinak než ve sportovním unisexu ještě neviděla.
myslím že je to škoda.

10 TS TS | 19. října 2016 v 21:49

jinak, já nějaký unisex mám pořád, ono za 10 let nošení a nakupování se to nasbírá a rozhodně ho nebudu vyhazovat, spíš jen přeberu. přiznávám, je mi to líto a občas i když jen občas, se hodí sportovnější oblečení.

no pokud tě nebaví nakupovat i samotná. nějakou kámošku to chce co se vyzná.

co ti sedí, co ne, sladit trošku oblečení, co už je spíš jen pro pubertačku atd.

11 Vlaďka Vlaďka | 19. října 2016 v 22:31

[6]: Já nakupovací jsem :-D

12 Andrea Andrea | 19. října 2016 v 23:42

[11]: jdeme nakupovat

13 Lucka Lucka | 20. října 2016 v 1:01

[5]: Unisex nesnáším a jen lesby se oblékají do unisexu.

14 Andrea Andrea | 20. října 2016 v 8:28

[10]: Třeba jednou vyrazím k tobě. Jen to mám daleko. Jednoho hezkého dne, ale ...

15 TS TS | 20. října 2016 v 10:49

[13]: neplácej, znám spoustu žen co chodí stále ve stylu unisex a třeba šaty nebo sukni nevezmou nikdy. prostě se v tom některé ženy necítí.  zase nesud něčí sexualitu podle oblékání, nebo budou jiní soudit tebe.

tenisky, kalhoty,a sportovní bunda na zip. podle tebe má asi jinou orientaci polovina cis žen.

16 TS TS | 20. října 2016 v 10:51

[14]: trošku z ruky to je, to už by jsi kamenem házela dvakrát.
ale jednou třeba....

17 TS TS | 20. října 2016 v 10:53

[13]: se omlouvám. já nesnáším tyhle fobní řeči. proboha chcete od okolí pochopení a toleranci a samy se některé chováte....

18 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 20. října 2016 v 14:09

lesby se neoblékají do unisex, nee

19 Andrea Andrea | 20. října 2016 v 17:38

[18]: taky bych neřekla. Alespoň ty co poznám tak určitě ne.

20 Kristýna Kristýna | 20. října 2016 v 18:11

Unisex je především neskutečná nuda a výraz lenosti si něco pořádného obléct. Ale dovedu pochopit, že na to každá nemá buňky a unisex je pro ní řešením.

21 Jackie Jackie | 21. října 2016 v 10:32

A prostitutky ty se oblékají jak?

22 Andrea Andrea | 21. října 2016 v 11:50

[21]: No to by mě zajímalo, k čemu takový dotaz?

23 Kristýna Kristýna | 21. října 2016 v 17:54

[20]:
Upřesňuji, že to s tou leností bylo myšleno na cis ženy, které mají postavu a vizáž na to nosit i něco jiného než unisex.

24 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 24. října 2016 v 19:00

Zas ona se spousta holek vytahuje jak je L a ve skutečnosti jsou bi. ;)

Že by všechny lesby nosily unisex to ne. Butch lesbu zas z definice do sukně nedostanou. A mezi těmi butch je imho i pár ts kluků, co neví, že jsou kluci. ;))

Spíše než všechny lesby nosí.... Opačně u určitého oblečení, účesu máte jistotu, že není hetero. A nemusí to být duhový tričko.

25 Lucy Lucy | E-mail | Web | 24. října 2016 v 19:51

Jednou to přijde na každou osobu, jen mne se to vyhýbá... a bude vyhýbat dlouho ještě, nemám nikoho kdo by mi toto řekl. Okruh známých je spolupracovnice které mi jednou začas řeknou že bych se mohla začít líčit má odpověď je že to neumím už 4 měsíce. 4 měsíce marných pokusů...

Jen zatni zuby a zvládneš to, jsou i horší věci.

26 TS TS | 25. října 2016 v 23:52

je fakt že při líčení mají výhodu holky co mají aspon trošku výtvarné nadání a umí malovat, kreslit, bez toho to asi nejde, ony základy jsou stejné.
ale pod vedením statné ošetřovatelky by se to zvládnout dalo, ono na tom zase tak moc není.

27 TS TS | 26. října 2016 v 9:43

[25]: četla jsem že máš stále problém i s použitím a aplikací řasenky. to potom nevím zda ti někdo pomůže, na tom se snad ani není co učit. prostě budeš muset být holka co se nemaluje.
i když i ta hloupá řasenka udělá hodně, aspon se naučit s řasenkou a rtěnkou, hlavně u toho nebud nervozní a nepíchni se do oka, to přece musíš zvládnout. na YT je návodů spousta.

28 Andrea Andrea | 26. října 2016 v 23:09

[27]: To já asi budu mít problém zítra. Dneska jsem si totiž koupila svoje první šaty, takové ale rozumné, něco jako úpletové. No a zítra v nich jdu. To bude premiéra a mazec. Držte palce

29 Lucy Lucy | E-mail | Web | 26. října 2016 v 23:58

[27]: s řasenkou mám takovíto problém.. hromada žmolků, ale vždy jen na pravém oku.
YT mne dovede k pláči jelikož udělají šup šup a je to jiný člověk a já?... mno začnu brečet když jsou zase žmolky a furt a dokola.Zde vzniká problém já se dál nepohnu jelikož vidím svou neschopnost a nepokusím se o nic ani už s tužkou ani ničím jiným.

Ale když to vezmu i to hloupé obočí udělá hodně jen když to vytrhávala (dvakrát) (jak jí nazvat bývala přítelkyně táty) tak už uběhlo pár měsíců, a mám strach dojít si někam. U kadeřnice jsem nebyla 4roky.

Ano ve výsledku ybch byla moc vděčná kdyby někdo obětoval drahocenný čas a pomohl mi ale každý máme dost problému sami se sebou.

[28]: no já mám patery, a nikam v nich nejdu. Ale držím ti palce musíš to zvládnout.

Já teď poctivě o výkendech na vysočině mrznu v jarním svetru. Když jsem zahodila tu mikinu tak se pod něco skrývat musím, nedokáži to překousnout ale to samé bylo i s první naušnicí, nejdříve jsem ji skrývala za vlasy a po jednom dvou měsících mi to bylo jedno pak přišla dámská naušnice a opakovalo se to samé. S naušnicemi do 1,5cm délky nemám problém.

K těm fotkám nevím jestli zde jsou stále nebo už preventivně ne, na svůj věk (není ti 22 jako mne a počítám po tom vše co píše štak něco trošku více) vypadáš pěkně po těch měsících na hormonech mám aspoň co závidět.

já mám jedinou fotku a to měsíc na HRT při 1mg a v šatech.... ehm raději to ukončím nebo bych psala moc

ale zítra to zvládneš máš aspoň empatické lidi vedle sebe, já moc ne (a to je vysoká?)

30 TS TS | 27. října 2016 v 21:28

[28]: to dáš, hlavně přirozeně.

31 TS TS | 27. října 2016 v 21:33

[28]: tak úpletové nemusí znamenat rozumné, a co znamená rozumné pro jednu nemusí znamenat pro druhou.
já např nenosím sukně ani šaty co jsou pod kolena, prostě mi nesluší a připadám si v nich blbě.

32 Jackie Jackie | 27. října 2016 v 22:00

[27]: přestaň s těmi genderovými stereotypy,
z jakého důvodu je žádoucí, aby se ženské malovaly a chlapi ne, proč je to stále takto hloupě a neopodstatněně podsouváno a očekáváno stereotypně určité věci od žen a a určité věci od mužů???

33 Lucka Lucka | 28. října 2016 v 11:00

[15]: Jak se v tom žena nemůže cítit? je to přece ženské!

[19]: a odkud je znáš? znám je z florbalu, ten hrají  lesby

34 TS TS | 28. října 2016 v 13:07

[32]: a kdopak opravdu jsi hmm, že by jsi mi někoho až mooc nápadně připomínala.

já ty stereotypy nevymyslela, ty už tu byly. ale pokud se nechceš malovat, nosit ženské věci, šperky atd, což překvapivě většina žen dělá, ono to pro nás ženské opravdu je určené a dělané / to jsou novoty co/  zkus někdy zajít do obchodu, budeš v šoku, představ si, máš oddělení pro ženy a pro muže, kosmetiku pro ženy a pro muže, šperky pro ženy a pro muže.

ale jestli chceš, chod si jako chlap, potom neplakej že tě má okolí za muže.

hlava mi nepobírá jak se holka může narodit s nesprávným tělem a pohlavím a křičet něco o genderových stereotypech. pokud by všechny ty stereotypy nebyly, pohlaví by bylo vlastně celkem šumák, nemyslíš. v čem by se potom tvůj život změnil přeměnou. rodit děti nebudeš moc, takže bez stereotypů by se tvůj život nezměnil vůbec ale vůbec v ničem. všichni jedno neutrální oblečení a oslovování v neutrálním rodě.

tak si v tomhle bezpohlavním světě klidně žij.
já jsem ženská.

35 TS TS | 28. října 2016 v 13:36

[33]: mě se neptej. no zřejmě si myslí že nemají pěknou postavu, nebo nohy do sukně, nebo se jim to zdá nepraktické. já nevím, zeptej se těch holek.

36 TS TS | 28. října 2016 v 14:17

[32]: vadí ti genderové stereotypy, tak si žij v blaženém neutrálu až do konce života.
potom nechápu podstupování přeměny, v blaženém neutrálu můžeš žít s jakýmkoli pohlavím, protože je neutrální.

ale on ti asi ten neutrál zase tak moc nesedí jak děláš, jako normální ženská braná a vnímaná být chceš že. potom je potřeba nejen chtít ale začít jí i být.

stejně to pořád nechápu ale asi nebudu sama. TS holce vadí být ženská ale podstupuje přeměnu.
někde bude chyba.

37 TS TS | 28. října 2016 v 14:27

pardon ale ještě mi to nedá.

[32]: jo jsou cis holky kterým vadí genderové stereotypy, nechtějí se malovat, používat a nosit všechny ty ženské věci a vůbec vše kolem to ženské. jenže většina z nich řekne že kdyby se mohly znovu narodit tak radši jako chlapi.

38 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 14:33

[29]: Dík za podporu.Zvládla jsem to, vzala jsem si k nim černé punčocháče a hezké body na klínku. Jo a vyfoukala si vlásky a sehnala jiný řetízek. Dost mi pomola přítelkyně.
No a závěr? Jsem  nich naprosto nadšená a už budu nosit jen šaty. Těžko říct jak vypadám, ale chlapi po mě moc hezky koukali. Takže to asi jde.
A k tobě - chce to čas. Já jsem nevěřila ve svých letech, že se vůbec nějak změním a přesto se měním. Vydrž a nevěř že HRT nefunguje. Je ale fakt, že 1 mg je asi málo.

39 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 14:40

[37]: Já nějak holky fakt nevím. Když jsem byla kdysi ještě před přeměnou, nemalovala jsem se, nepřevlékala a podobně. Z počátku přeměny jen jemně a opatrně. No a dneska po osmi měsících na HRT?
Miluji líčení, šperky, barvu na vlasech, šaty ... totální genderový stereotyp. Nicméně, to prostě k holce v pubertě patří.
Co zbyde časem uvidíme. Třeba tepláky a vytahaný svetr, i to se ženám stává když je to už přestane bavit.

40 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 14:44

Jo a ještě jsem si vyvedla průšvih, co se naopak za pár dní ukázal jako dobrý tah.
Nemela jsem čas jít ke kadeřnici a rozhodla jsem se nabarvit doma. Vybrala jsem si blbě barvu, a je totálně červená (čokoládová višeň) . Když jsem to viděla na sobě, úplně jsem se viděsila. A teď musím po pár dnech říct, že se mi moc líbí a ostatním taky. Jsou úžasné

41 TS TS | 28. října 2016 v 14:45

[29]: prostě to chce jinou řasenku, žmolkování příp drolení určitě není tebou, ale blbou řasenkou. a hlavně, nenechávat starou řasenku na řasách, potom se drolí.
takže večer umýt a ráno nanovo.

42 TS TS | 28. října 2016 v 14:48

[39]: no počkej, šaty miluješ teprve od čtvrtku chichííí.

43 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 14:49

[29]: Ještě ke skrývání - teď se mě někdo ptal, co bylo zatím nejtěžší za těch 8 měsíců.
Odpověděla jsem že každý další veřejný krok. Odhadnout čas, kdy už se smím namalovat, kdy vzít poprvé naušnice, kdy lesk na rty, kdy výstřih, kdy botičky... Vždy jsem se bála abych nebyla jako TV. A taky ne vždy to odhadla dobře. Tu a tam jsem možná měla víc počkat.
Na druhou stranu tím ale dáváš jasné signály - jsem žena! A to je pro ty ostatní důležité taky.

44 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 14:51

[42]: Neeeeeeeeeeeeeeee. Šaty zjevně miluji celý život, jen jsem to asi nevěděla. Teď už to vím.

45 Lucka Lucka | 28. října 2016 v 15:08

[34]: Možná to myslí , že genderový stereotypy lidi neřeší . Lesby z florbalu se chovají jako chlapi, i gesta všechno a přesto na ně chlapi čumí a balí. Ale nepoznají, že jsou lesby. Pro mě to jsou mužatky lesby

46 TS TS | 28. října 2016 v 16:23

[40]: ono to normálně k ženám patří od nepaměti.  přiznávám, ráno mě to moc nebaví a zabírá to čas, ale chci vypadat trošku k světu a snažím se, myslím že je to názor spousty žen. něco tě baví a něco je prostě nutnost nebo nezbytnost, když nechceš vypadat jako strašidlo.

ale on je rozdíl nebaví a pohodlí, či trošku lenost, a vyložená až nenávist těchto stereotypů.

to je prostě trochu divné, hlavně od holky která si tohle dříve nemohla dopřát, říct že to nikdy nechtěla a nesnáší to.
tak jako co se cítila, co si přála, být kluk.nebo nevím.
prostě tohle spíš sedí na kluka.

47 Andrea Andrea | 28. října 2016 v 18:21

[46]: mě to prostě teď baví a je pro mě složité pochopit, že to nějaká holka nechce. Nicméně jsem za život pár takových žen potkala. Že by ale holka v proměně neměla o typicky ženské věci zájem, tomu v podstatě nevěřím. Ani lidsky ani odborně. Pokud to není nějaký psychotický stav. Možné to možná je ale pravděpodobnost bude u zdravé TS hojky extrémně malá a neuvěřitelná.

48 TS TS | 28. října 2016 v 18:31

[32]: prostě jak říkám, já tohle nevymyslela, je to tu staletí, a pokud se to tobě nelíbí, bud si žena která vypadá a chová se jako chlap, je to tvá věc. ale nám tuhle prapodivnost nepodsouvej.

[47]: víš některé škatulky chybí, pro dva tři lidi se prostě nevyplatí vymýšlet další.

49 TS TS | 28. října 2016 v 18:52

[47]: já mám spíš pocit, že tahle osoba se k tmu názoru dopracovala časem.
to možné je.
strach že bude brána jako TV, málo sebedůvěry a sebevědomí, pocit že jí všechno a všichni sledují a řeší, sama sobě se nelíbí a myslí že to okolí vidí stejně.
takový člověk je zamlklý, drží si odstup a lidi si potom drží odstup od něj.

a tahle kombinace může vyvolat nenávist ke všemu ženskému, nebo aspon odmítání.

ale proč se snaží svůj subjektivní názor a pohled vnucovat ostatním jako ten správný. to netuším.

50 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 28. října 2016 v 19:01

[46]:Stejně řekněte, že jsem navedenej. I když zrovna ne.

Faktem je, že asi 12℅ cisF dětské populace je genderově nonkonformní. Opravdu transkluků je promile, možná procento, dvě, co si někdy vážně řeknou a co bejt chlap. U zbytku je právě rozpor mezi genderem a genderovými stereotypy. Český řečeno jsou ženy i s kopacím míčem a nepotřebují šatičky.

Neutrální šaty, chování a neutrální gender je zas něco jiného. Toť otázka jestli a kolik lidí je skutečně agender. (A nakolik to jde bez asexuality)

Budu vypadat jak Elfride Jelinek, ale nakolik jsou ty "ženské" stereotypy skutečně ženský a nakolik to je jen tlak na konformity?

[47]: proč by měli tg ženy mít více stereotypy než cis? Dohnat a předehnat?

51 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 28. října 2016 v 19:29

[34]: akorát ti asi připomíná tu druhou, než by to připomínat mělo ;).

52 TS TS | 28. října 2016 v 20:44

[50]: tak ale přeměnu podstupují tak jak tak více FTM. to jsou statistiky.

53 TS TS | 28. října 2016 v 20:46

[51]: nic nepřipomíná, je to ona.

54 TS TS | 28. října 2016 v 21:07

[50]: asi takhle, znáš FTM v přeměně kteří chodí v šatičkách a malují se a mají berušky ve vlasech. asi ne že.
tak proč se máme chovat jinak.

znáš nějakého FTM který napadá ostatní FTM za to že chodí jako kluci a nadává na stereotypy, asi ne že. oni se tomu  rádi podřídí zrovna tak jako my.

55 TS TS | 28. října 2016 v 21:17

[50]: on je prostě trošku rozdíl narodit se jako holka a muset žít jako holka.
nebo se jako holka cítit a nemoct tak žít, potom je celkem normální toho využívat a užívat.
spíš je divné to odmítat.

kdyby TS FTM kluk tvrdil že je kluk a chodil v šatech a odmítal by pánské, to by ti jistě připadal divný hodně.

takže u nás žádnou záhadu nehledej, hledej jí jinde.

56 TS TS | 28. října 2016 v 22:01

[51]: jj ta druhá. už se přestěhovala k Lucy a prudí i tam. se nám množí dělením potvůrka.

57 TS TS | 29. října 2016 v 0:15

[51]: ale i kdyby, je to tak velký rozdíl.

jedna i druhá tvrdí že jsme chlapi a přeměna se nepovede. a snaží se tím jiné uvést do depresí / když se to nepovedlo mě tak žádné/ super podpora. hlavně že jim se uleví.

ale, jejich konspirace je hloupost.

kdyby tohle četly jen holky co už jsou daleko a něco o tom ví, budiž.
jenže to čtou i holky co sbírají teprve odvahu do toho jít, nebo jsou na samém začátku.
tvrdit jim ´´já jsem se nenaučila jezdit na kole, nejde to, vám to taky nepůjde´´ je stejná hloupost, ale nikomu tohle nepřidá. deptat holky vážně není pomoc druhým.

58 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 0:15

[56]: Jackie je š. Ne TGCZ. ;))

[54]: ať jsem u těch stereotypů, tak ts gay kluci taky si i to malování užijí ;) bych ten blog i našel. Pak jsou u AFAB příklady kd, to pendluje mezi feminí a maskuliní stránkou a nebo se to divně míchá. Ale tu AFAB problematiku moc neznam.

59 Kristýna Kristýna | 29. října 2016 v 9:14

[47]:
Buďme rády za tu výjimku reprezentující spodní okraj Gaussovky a ztělesněnou Zvláštní/TGCZ. My ostatní si tak můžeme v klidu užívat vlastní úrovně přijetí genderových stereotypů dle libosti.
Problém vidím v tom, že ten 1 procentní percentil se nám neustále snaží namluvit, že je tím charakteristickým vnitřkem křivky. ;-)

60 Lucka Lucka | 29. října 2016 v 9:23

[54]: a jak vypadá? Teba ja od prirody jako holka,jestli ona ne. Tak to má blbý,kdo nevypadá jako žena na zacatku,tak má smůlu. Vypadat jako muzatka

61 TS TS | 29. října 2016 v 10:48

[58]: já se bavím o normálních TS, ano a někdo chce být zebra. to sem přece nebudeme míchat ne. takže, normální ženská, normální chlap, ve špatném těle.

62 TS TS | 29. října 2016 v 10:59

[60]: některé máme určité výhody, některé ne. ale znám přeměny kdy se to povedlo i vzhledově vzorovému chlapovi. třeba začala procházet až po dvou letech na HRT, ale šlo to taky. u přeměny nejde nic brát jako standard, nebo lepší výchozí bod, kolikrát se to povede i holce které by se to od pohledu povést nemělo.
holčičí typy mají jen lepší startovní čáru.

ale nic v léčbě není stoprocentní, i na chřipku se dá umřít.

63 TS TS | 29. října 2016 v 11:07

[60]: ale dobře, nedaří se jí, v pořádku. ale místo aby hledala nějakou radu a pomoc, urážet druhé že jsou ujeté a ona je  právě ta OK.  

když mi nepůjde manikura tak se obrátím na odborníka, nebo se zeptám Holky jak to děláte že máte tak upravené nehty, potřebuji poradit, mě to nejde.
a ne urážet ty co je mají hezké že jsou divné a mají je mít krátké a nenalakované, protože tak je to správné když já je mám takové.

64 Lucka Lucka | 29. října 2016 v 12:08

[57]: Musí vypadat na začátku jako žena. Pokud je naivní a myslí si, že se přemění to je hloupá. Musí se začít do dvaceti let.

65 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 29. října 2016 v 14:25

[50]: být agender nebo bigender či se jen označovat jako queer je úplně normální jak u dospělých tak u dětí. Akorát děti svou sexualitu/genderovou identitu hledají podle předpokládaných stereotypů obtížněji, když nejsou sexuálně vyzrálé a sexuální chování nic u nich neurčí. Jenomže transsexualita není jen o sexu. Správně jsi poznamenal, že u dětí je to trochu jiné a nonknformitu nebo nevyhranění se jedním směrem může prožívat větší procento dětí než jich skutečně je s transsexualitou a nemusí pokaždé jít o tu transsexualitu.

Jenomže transsexuální dítě se pozná podle toho, že jeho požadavek a genderový nesoulad je hlavně časově neměnný. Tudíž v pěti letech se diagnostikuje(rozpozná) a až ve dvanácti se např. zahájí substituce blokátory puberty.

Sama si myslím, že pokud dítě setrvává ve svých požadavcích a vyžaduje je, jde o výraznou osobnost, která si své názory prosadí a nepodlehne nějakým genderovým stereotypům a očekáváním od zbytku sourozenců a ostatních dětí. Dovedeme si všichni představit jak to může být ve společenství dětí s takovým problémem těžké, a tudíž ani není důvod, proč mu nevěřit, obzvláště když jeho požadavek se nezakládá na nějakém sexuálním chování nebo sexuální úchylce, protože to se může hned na začátku vyloučit.

Není tak zároveň vyloučeno, že někdo z té části těch, co stereotypům nakonec v dětství podlehnou a začlení se(socializují se), v budoucnu nebudou na svých požadavcích opětovně trvat. Je prokázané, že odkládání požadavků v přeměně z jaakýchkoliv důvodů má přímý vliv na deprimovanost a úzkosti. Dělat ústupky společnosti, když je někdo transsexuální, se NEVYPLÁCÍ. Pro některé stačí problém, se kterým si v dětství a v dospívání nevěděli rady a skrývali jej, později pojmenovat/identifikovat se jako transgender.

Proto je nejspolehlivějším způsobem jak diagnostikovat transsexualitu časová neměnnost nesouladu/nonkonformity a to platí jak u dospělých tak u dětí.

66 Lucka Lucka | 29. října 2016 v 16:07

[63]:

[62]: A jak by se to měnilo? To přece nejde ne?

67 Miri Miri | 29. října 2016 v 16:38

[64]: Nemusí... jde to i o dost později... podívej se na blogu "o Tereze" .... je tam dost odkazů na videa, kdy se začalo o dost později...

68 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 17:57

Chtěl jsem napsat něco trochu jiného. Tady se imho pořád zaměňují genderově stereotypy a gender jako takový, genderová identita.

Na těch čislech jsem chtěl ukázat něco jiného. Lidí co od "narození" respektive od chvíle co umí mluvit ví naprosto přesně, že nejsou kluk ale holka je kolik? To je rarita i mezi trans. Ts podle oficiálního počtu jsou s horním odhadem do promile. Když přičteme kolik je tg co jsou pod nálepkou fluid, non-binary, neutrius... tak pořád budeme na jednom, dvou procentech. Těch 12℅ genderově nonkonformní udávali sexuologové. Je to hausnumero.  Ale budiž

Pointa je, že podle toho jak určíme pravidla co je "normální žena" [61]: tak nám prostě vypadne 10℅ cis F ženský populace, které si kupodivu myslí, že jsou ženy, ale na šatičky a malování je neužije. A možná nebýt tlaku rodiny, vrstevníků, časopisů jak se má spravná holčiča/žena chovat tak by to nebylo 10℅, ale víc.

U cis F populace už se dneska docela bere když žena není na fintění, TG populace k té emanipaci stále nedospěla a tg žena co si neužívá líčení a šatičky není přijatelná.
Prostě proč to co je běžné u 10℅ cis F populace má být u všech tg žen psychóza [46]:[47]: ?

69 TS TS | 29. října 2016 v 19:38

[66]: ale jde, působením HRT.

70 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 19:40

[68]: já jen psala, k té tvé poslední větě, že se mi to zdá málo pravděpodobné.

71 TS TS | 29. října 2016 v 19:47

[68]: pokud chce být některá TS holka v klučičím oblečení a působit jako kluk, je to její věc, ale nemůže se divit že jí má okolí za kluka.
u TS se tomu vážně potom nejde divit.

ale prosazovat tohle jako právě TO jediné a správné, a ostatní napadat že chtějí být ´´většinové ženy´´ to už psychoza je.

72 TS TS | 29. října 2016 v 19:57

[68]: a pokud některé TS tak vyhovuje ten neženský, tedy ´´mužský ´´ styl života, a ani orgán jí nevadí.

k čemu podstupovat složitou přeměnu. cítí se jako žena, to se může cítit dál i bez přeměny.
takhle bude pro okolí za divnou vždy.

co ostatní uvidí, holka co se narodila jako kluk podstupuje přeměnu aby dál žila a vypadala jako kluk.
to nepobírám ani já, natož okolí.

73 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 20:03

[67]: aniž bystych chtěl odrazovat, tak u YT videa to chce zdravý skepticismus. Přeci jen video se dá trochu "zblbnout" když je to podezřelé dobrý tak to je někdy ne vždy hodiny práce s líčením a hodiny práce s Adobe

Než se na mě sesypou, tak ano i na cz internetech dělají holky live videa na soc sítích a tam se s postprodukci hrát nedá.

74 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 20:15

[70]: "...extrémně malá a neuvěřitelná."
V principu, proč by mělo být u TG neuvěřitelné něco co je běžné u a můžeme se bavit jestli 5, 10, 15, 20℅ cisF populace která "feminitu" a "práci na sobě" zas tak nežere.

Vulgárně. Proč by mezi TG ženami mělo být jiné procento butch leseb z florballu než u cis populace.

75 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 20:23

[72]: Prostě souhlasím. Nechci popírat sice, už jsem toho v životě taky viděla dost, že nemůže někdo chtít proměnu ze zcela zvláštních vnitřních důvodů a zároveň chtít dál vypadat hodně mužsky, ale je to hodně podivné.
Prostě stav - "vím že jsem žena -> podstoupím změny přez HRT až k SRS -> nechci pak chodit v ženském oblečení a lehce se "krášlit" je prostě špatně uvěřitelné.

[68]: A stejně tak nelze pasovat na sebe údaje o chování, procentech a motivaci cis-žen a žen v a po proměně. Obojí má jiné základy a vývoj.

76 TS TS | 29. října 2016 v 20:23

[68]: Eze, pokud holka chce aby ji ostatní brali jako holku, tak se trošku snažit musí, jinak se nesmí divit občasnému oslovení v rodě mužském.

tohle ti to snad trošku přiblíží.

http://www.tvnoviny.sk/soubiz/1783913_muzatka-z-hier-o-trony-sokovala-na-cervenom-koberci

77 Kristýna Kristýna | 29. října 2016 v 20:28

[68]:
Otoč prosím tento pohled konečně na svoji kámošku TGCZ. Nikdo jí nevyčítá nechuť k líčení, šatům, podpatkům apod. Ale ať nechá konečně a jednou pro vždy na pokoji ty, které se chtějí chovat dejme tomu jako polovina cis F populace, tj. více či méně v souladu s těmi tradičními genderovými stereotypy. Protože podle naší známé Gaussovky, tyto jsou normální, protože jsou někde blízko středu křivky, kdežto Zvláštní zkrátka normální z pohledu statistiky není, anžto je na kraji té křivky.
A dál už je to, a to už se opakuji, o tom klasickém "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá".

78 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 20:29

[74]: Takto to prostě srovnat nelze. Musela bych se pak zeptat, jaktože je v TS populaci násobně více žen třeba lesbicky orientovaných, než u cis-žen. Taky by to mělo být stejné. Nebo ne?
A takovýchto věcí je asi o dost víc.

Některé údaje nelze nezi těmito skupinami vůbec srovnávat a to z mnoha psychických i fyziologických důvodů.

79 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 20:35

[76]: tady se dostáváme k pointě. Jestli znáš GoT tak vidíš, že je tam celou dobu braná jako ženská postava i v tom brnění. Je tam několik epizod co by s M postavou fungovat nemohli. I když si pár vtipů s mužatkami neodpustí.

80 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 20:40

[78]: s těmi L by mě to taky zajímalo ;)
BTW zas stereotypy většinou se L spíše zaměňují s "mužatkami"
Z pohledu biochemie by mi na první dobrou přišla spíše opačná predikce. Že těch fem bude míň než v cisf.

81 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 20:45

[77]: stím, že to nikdo nevyčitá bych trochu nesouhlasil. Ty tlaky tady jsou. Viz cytace výše.

Otočit se to snažím, že mi to jde jak psovi pastva je věc jiná.

82 Lucka Lucka | 29. října 2016 v 20:47

[78]:Nechápu. Proč to nejde  srovnávat? v čem se liší?  orientace je  prý vrozená, tak proč?

83 Lucka Lucka | 29. října 2016 v 20:55

[67]: To nechápu, jak se to má měnit? To mi neříkej, že  někdo kdo vypadá jako muž. Může vypadat jako žena?  Myslela jsem, že to maximálně zmírní růst vousů, ochlupení, prsa vyrostou. Sle obličej, co se s ním stane?

84 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 21:03

[75]:[72]: proč postupovat složitou přeměnu a pak nenosit růžové šatičky?  No dámi prominou, ale ty "mužatky" jsou pořád ženy. (Teda na výjimky co jsou non-binary gender) a být "mužatka" (nebudu to korektně opisovat) je pořád :
A) oslovování v ženském. (Že se lidí občas spletou zvlášt s krátkými vlasy většinou se opraví na F a ne naopak. )
B) může mít vztahy s hetero kluky, l holkama.
C) žena furt vypadá jako žena (až na výjimky dokonale androgení vzhled- bez líčení nemá imho ani procento populace. Viz foto v brnění.

85 Miri Miri | 29. října 2016 v 21:06

[78]:  Například velikosti nohou se nedají stovnávat... :)

Ezechiel: No... tady to není o dávání příkladů a ukazování videí... není to ani o stereotypech... nalejme si čistého piva... TGCZ se akorát chová jako pako a pokaždé uráží všechny ostatní (do fetišáků a travesťáků...)
Teď akorát sklízí ovoce své činnosti...

86 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 21:14

[82]: pak ji mají procentuelně vrozenu TS ženy jinak, než cis ženy. Takže z toho vyplývá opět že cis-ženy a TS ženy nelze srovnávat ve všem.
Prostě nelze. Rády si hrajeme na to, že jsme stejné, ale narodily jsme se jinak a s jinými předpoklady ... stejné jsme v tom, že jsme ženy.
Uvědomme si že ani dvě cis-ženy, když je jedna z ČR, druhá z Jemenu a třetí z Norska, nemají stejné vidění světa a mnohdy ani záliby nebo potřeby. Často jediné co je spojuje je to, že jsou ženy a tím to končí. No a ze srovnáváním cis-žen a TS žen je to v mnoha ohledech podobné.

jinak se všem holkám omlouvám za použití tohoto srovnání ale jinak to napsat nešlo. Jsme ženy jako oni jsou ženy, jen v některých věcech jsme a budeme odlišné. Otázka zda to není právě naše výhoda. <<<

87 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 21:21

[85]: přece jen jednu věc napsat musím, i když vím, že mě asi někdo vynadá, ale - Já po čtení všech věcí co kdy TGCZ napsala, jak postupně reagovala, co kdy přiznala, popřela ... už ani nevěřím že je žena, natož TS žena, nebo po normální HRT nebo SRS. Nechci se jí dotknout, protože jí stejně nedám možnost sem napsat nějaký příspěvek, ale nevěřím tomu ani za mák. No a tím je to pro mě, s ní, dodiskutováno. S trolem nic řešit nebudu. I kdyby 20 dalších anonymů, co taky nikdo nikdy neviděl, sem napsalo že ji zná osobně.

88 TS TS | 29. října 2016 v 21:22

[83]: ty asi nebereš HRT že.

89 TS TS | 29. října 2016 v 21:26

[83]: kdyby to nešlo, 98 procent by postupovalo přeměnu zbytečně.

pokud chceš prosazovat a hlásat názor že to nejde, že musíš vypadat od začátku jako žena, že se musí začít už ve dvaceti.
nejprve se o přeměnu trošku zajímej, něco si přečti, koukni na blogy atd.
teprve potom začni něco prosazovat.

90 TS TS | 29. října 2016 v 21:42

[87]: ano. prapodivná bytost, kterou nejde srovnávat s ostatní populací a ani pochopit.

většina věcí je od ní jen nalhaných, tak proč ji brát a chápat. a co chápat, ty vylhané věci, nebo urážení a útoky, a proč.

kdo ví jak to tato osoba opravdu má, že něco tvrdí, to může, ale už se 100krát prokázalo že to tak není. a že je žena, to může tvrdit taky.

91 TS TS | 29. října 2016 v 21:53

[84]: no, takže, mužatka pro většinu lidí je, tak co naříká, v cíli už je. áá holka si hraje na kluka, udělám jí radost a oslovím ji v mužském.

huráááá.

nebo chce být pro všechny žena, musí se tak začít prezentovat.
není a nebude cis, nemůžeš srovnávat s cis, tedy můžeš tak 2 procenta extrému. TS když chce být pro ostatní holka, trošku té snahy tam být musí.
nebo nemusí a td se nediví.

92 martin martin | 29. října 2016 v 22:02

[87]: Nejsi první kdo na to přišel ale posílám ti pusu; konečně se někdo zamyslel.

93 Andrea Andrea | 29. října 2016 v 22:05

Ne TGCZ, nepublikuji tě. Máš svůj blog. Vážím si i těch, co jsou mimo, ale ty bys začala mě i ostatním okamžitě ubližovat.

94 TS TS | 29. října 2016 v 22:18

stejně tu řešíme nesmrtelnost chrousta.
k ničemu se nedobereme.  její/jeho život, její/jeho věc.

pro mě za mě se může natírat marmeládou, vážně mi to nevadí, je mi to jedno.

95 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 22:21

[87]:[92]: Jako anonym mohu potvrdit, že jsem TGCZ viděl osobně a je to (i úředně) tg žena na HRT.

96 Miri Miri | 29. října 2016 v 22:21

[83]: Jde to... samozřejmě, záleží na tom, jak bude tělo reagovat... a ano, může se stát (jako u koneckonců jakéhokoliv léku...), že nezabere... ale existují velmi hezké přeměny v jakémkoliv věku...
a taky nezapomeň, že jediná chvíle, kdy je na přeměnu pozdě, je až po smrti...

97 Jackie Jackie | 29. října 2016 v 22:40

[61]:
"Andreo, jsi už normální ženská, ale to jak se oblékáš a češeš, není moc odpovídající. Ženská se prostě jako ženská i obléká a obouvá a taky si třeba pečuje o vlasy a tak !!!! Být ženská prostě znamená určité nároky a to by sis měla uvědomit a konečně s tím něco začít dělat!"

---

přesně toto vypovídá o lidech, kteří stále myslí jen v jednoduché formě zažitých genderových stereotypů, ze které se nedokáží vymanit, a vlastně se ze strachu a pohodlnosti ani nechtějí vymanit:

Andreo, zastánci a normalizátoři genderových stereotypů "bohužel" stále žijí mezi námi ve společnosti

normalizace ženských a mužských genderových stereotypů je pro mnoho lidských jedinců tragické, ve skutečnosti je ta normalizace genderových stereotypů zhoubná pro celou lidskou společnost

bohužel, konzervativní zastánci genderových stereotypů by odpůrce genderových stereotypů nejraději upalovali

jeden krok vpřed a dva kroky vzad,
budiž vám přáno konzervativní stádečko, žijte si v takto nastaveném světě, kde si budete hrát na genderové stereotypy a celý svůj život těm genderovým stereotypům podřizovat, ať už se jim přizpůsobujete dobrovolně či nedobrovolně a nebo vám jakékoliv genderové stereotypy ve vašich životech absolutně nevyhovují

bohužel, normalizace genderových stereotypů neustává a je udržována konzervativními normalizátory stále při životě

98 Jackie Jackie | 29. října 2016 v 22:50

v zaveden světě genderových stereotypů s genderového normalismu se transgender ženám hodně blbě žije,

nejenže po srs operaci přijdou o svou přirozenou sexualitu, ale navíc transgender ženy vždy odlišné a také mnohdy rozpoznatelné od cis žen

což je kardinální nevýhoda změny pohlaví z muže na ženu, protože se po  přeměně z muže na ženu dost BLBĚ žije

99 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | E-mail | 29. října 2016 v 23:16

[91]: to je právě ten rozdíl. "Mužatku" v mužském neoslovíš. Není li to naschvál, nebo malé procento těch s opravdu androgením tělem. A ano "namaskovat" se za kluka je většinou u AFAB jednoduší, než opačně.

To je zase dvě věci. Vzhled těla, postavy, obličeje a pak chování, oblečení. Hezká holka zůstává hezkou i když v reflexní bundě řídí náklaďák. (Včera  v 7 na černo kostelecké rampy js jsem jednu viděl) To dělají hormony (genetika, epigenetika) ne oblečení, chování.

Cis ženy se díky emancipaci dnes nemusí prezentovat jen u plotny. Maj tu výhodu, že jsou dnes jako F vnímány ať dělají téměř cokoliv v čemkoliv.
A zas se můžeme bavit nakolik třeba ty ženy které nemají ideální postavy se oblíkají do výrazně F věci.

100 TS TS | 29. října 2016 v 23:40

[99]: je zajímavé že když jsem byla napadána jednou osobou že nemám všechny zájmy až tak ryze ženská / i když bych řekla žádný extrém/
to ses mě takhle nezastával že ne.
ale ani jiných, vit třeba Andrejky.

to jsi napsal jen něco jako Každého věc.

takže, držte se při psaní klidně za ručičky.

Zobrazit novější komentáře

Komentáře jsou uzavřeny.