Znaménka a nestyda

20. ledna 2017 v 20:52 | Andrea |  Aktuálně
Jeden den napíšu, že není o čem vlastně už psát, a druhý den tu sedím a píšu další článek. Takže buď jsem se mýlila, nebo už píšu jen blbosti o ničem. Nicméně dneska jsem měla zase jednu hezkou věc, o kterou se s vámi podělím.

Konečně jsem se rozhodla nechat si odstranit dvě znaménka na tváři. Tedy možná ne úplně sama, moje Anežka mě k tomu trochu dostrkala, ale objednala jsem se sama. Zajímavé je i to, že jedno z nich mi vadívalo kdysi dávno, když jsem byla ještě v "minulém" těle, při holení a neřešila jsem to. Teď mi nevadí na nic, kromě vzhledu, a řeším to. Pitomá psychika.

No a dneska jsem byla objednána na sál, protože to jen tak jednoduše odstranit nešlo. Zase ale na druhou stranu, abych nevylekala někoho, kdo si chce na tváři nechat odstranit znaménka, žádná hrůza to není. Dají vám lokální anestézii a pak se teprve řeže. Takže necítíte nic.
Jedině potom, co to přijde k sobě a to jen lehounce. Nemyslím ale, že vás to vyleká - v porovnání se SRS, tohle je věc která za vyprávění ani nestojí, protože to je úplně jiná třída.
Co na tom bylo ale zajímavé, kromě toho že odjíždíte domů nebo do práce s polepenou tváří, jak obluda?

Za dobu co jsem byla kousek před HRT a na HRT, jsem se někde u lékaře musela svlékat několikrát. Poprvé možná na podzim 2015 na a interně, když jsem měla vyšetření kvůli tomu, zda dostanu hormony. Musím přiznat, že to byl i dost těžký zážitek.
Prostě už jdete do proměny, na sobě máte unisex, a spodní prádlo máte docela unisexové taky, ale je vám divně ze svého těla.

Možná to někdo má jinak a běhá odjakživa v krajkách, ale já měla prostě unisex i v prádle. Sice jsem ho kupovala v polici "dámské", ale zásadně vybírala takové věci, abych se mohla kdykoliv svléct a nikoho by to nenapadlo. Pochopitelně žádný podprsenky jsem nenosila - neměla jsem totiž žádná prsa!

Nicméně jsem se tehdy, a i po té, styděla. Styděla jsem se, jaké mám tělo, sice jste v srdci žena, ale tělo prostě muže. Ne že by na mužském těle bylo něco špatného, ale k ženě fakt nepatří. No a tohle se stalo víckrát a vždy jsem měla špatný pocit. Teď už jsem ale půl roku nikde nebyla, až dnes.

Jen abych to dokreslila. Od starých časů už proběhlo mnoho změn - alespoň u mě. Zajedno vám postupně na HRT zmizí chloupky po těle. Pak přiberete na stehnech a přes boky. Zúží se vám pas, a to docela dost. Narostou vám prsa, ztenčí se vám ruce a taky se změníte ve tváři. Co je problém je sice hrudní koš, to má ale taky řešení a řeším to, ale o tom až jindy.
Jediný problém vám zůstanou více mužská ramena, ale s tím v podstatě neuděláte nic.
Výška OK, mám cca 179-180 cm, takže vysoká jsem normálně. A starám se i o takové věci, jako o nehty na nohou. Je ale fakt, že mám úchylku na modré a červené laky. Teď mám červený.

No, a teď k věci. Ne že jsem se nestyděla, ale mě to ani nenapadlo, a napadlo mě to až doma. Musela jsem se vysvléct do kalhotek a podprsenky a oblékli na mě takovou operační pavučinu, co je průhledná až běda. Jenže mě to nějak ani nenapadalo, že je něco špatně. Jsem u doktora a na sále, tak co - takových už tam dnes bylo. A do naha taky nejsem, tak co.

Celé mě to napadlo až doma - "Bože! Andreo! Dyť jsi tam byla téměř nahá!".

Jak se snažím dát dokupy své tělo, ten rok na HRT, tak už se natolik změnilo, že jsem se za něj přestala stydět. Já vím, že tohle některé z nás nemají rády, když se napíše - holka musí na sobě pracovat - ale u mě to vedlo k tomu, že jsem se za sebe konečně nestyděla. Věřte nebo ne, za ten pocit, i když jsem si to uvědomila až doma, to stojí.

Vždycky bude poznat, že s mým tělem to úplně v pořádku není, úplně se změnit nedokážu, nedovoluje to fyziologie. Už se ale můžu vysvléct do spodního prádla a nevypadá to nepřirozeně - a chirurg si mě i hezky prohlédl.

Takže zkuste dělat i něco navíc, než jen brát hormony. Stojí to za to.

Tohle byla moc důležitá zkušenost.

Andrea
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 anita sandra+ anita sandra+ | 20. ledna 2017 v 21:07

promin nikdo neni perfektni
ani tvuj "lekar" ..malo asi
vis o tom ze pro nej je
to rutina a pro tebe hysak
.rozumis?.tobe pripada
180 normalni prumer?
ehm ja mam 166 cm
a tycka nejsem..
jinak dobre popsane
priznaky HRT na tele
bravooo 1+.
a malickost:
mozna bys mela mit lekarku
co myslis ze sexuolog
je lepsi??
ta te lepe prohlidne..
neres dej si snickers
kdyz mas hlad to nejses
ty.:))...

2 Andrea Andrea | 20. ledna 2017 v 21:15

[1]: Tohle není o lékaři a o tom co je pro něj rutina. Tohle je o mě a mém pocitu - I kdyby se na mě nedíval vůbec.
Já se přestala stydět! Jak to vidí on, je mi jedno. Jiný člověk by to třeba viděl úplně jinak. Prostě se nemůžete pořád jen orientovat podle toho, zda se někomu líbíte nebo nelíbíte. Zda vás někdo vidí jako normální ženskou a někdo jiný ne.
Je to důležitá zpětná vazba, ale klíčové je to, jak žijeme a cítíme se sami a jak nás berou naši blízcí. Zbytek je až druhá kategorie.
Tak to vidím já.

3 anita sandra+ anita sandra+ | 20. ledna 2017 v 21:31

[2]: aaaa promin tos myslela
z hlediska kde se automat.
radis a :)) a lekar je jen
cast ale take dulezita..
ale dovol se zeptat.
osobne: a co s tema
co  nechteji a nepripusti
mam je snad prosit
presvedcovat? ?
vysvetlovat ze jsem..?
#
muzes napsat??#
mas pravdu z hlediska
identity ale NE VSUDE JE
TAK JAKO TO JE U TEBE..
nehledej za tym linost spis
ty "lidi"
dobrou ..
dobre pises moc! !!
#
damy a panove anita
opustila blog.
dekujeme a dobrou A
# da hool meet her at
love parade.#©2017

4 Miriam Miriam | 20. ledna 2017 v 21:42

No... s nahotou mám problém a asi mít vždycky uvnitř sebe budu.. díky určitým "věcem" to ale zvládám (více či méně... vybrečím se pak... nikdo nikdy nic nepozná... ;-) )
Co se Tebe týče, hlavně Ti přeju, aby Ti to dopadlo dobře... ;-) Na tom teď záleží nejvíc.. :-)

5 Vlaďka Vlaďka | 20. ledna 2017 v 21:43

Já se ještě stydím. Tedy konkrétně za to dole. Jinak na stehnech a přes boky jsem nepřibrala asi vůbec. Teď mi to ještě tak nevadí, ale v létě asi bude. :-(

6 Andrea Andrea | 20. ledna 2017 v 22:35

[5]: Přibereš, to chce čas a tělo se zakulatí. A jinak, mám trochu pocit že mi pomohl progesteron, jenže to nevím.
Možná je to jen náhoda a vůbec nefunguje. Navíc je to mrcha drahá.
Nějak to ale neřeším a modeluju tělu zdání "normálního" cyklu. Co by člověk neudělal. Čas to nestojí žádný, tak proč si to nedopřát. V nejhorším to neudělá nic.

7 TS Ženská. TS Ženská. | 20. ledna 2017 v 22:45

přesně tohle jsem zažila poprvé na gyndě, nevím zda to bylo tím že už jsem tam byla braná vlastně jako ženská, ale já se svlékla a najednou si uvědomila že se nestydím, bylo to dost zvláštní.

díky bohu na stehnech jsem nepřibrala nebo jsem to aspon nezpozorovala,přibrat tam nechci. přes boky taky ne a ani mě to netrápí, nemá proč. ale začala jsem ubírat v pase, a z toho mám radost.

8 Vlaďka Vlaďka | 20. ledna 2017 v 22:49

[6]: Já už dost utrácím za boční přípravky na prsa. :-(

9 Andrea Andrea | 20. ledna 2017 v 23:04

[8]: ono je stejně těžko říct, co a jak funguje. Navíc je to i diskuse, do které se na blogu už vůbec pouštět nechci a většinu komentářů na tohle téma blokuji.
Pokud ti to pomáhá, tak to prostě dělej.

10 Andrea Andrea | 20. ledna 2017 v 23:06

[7]: přibrat jsem nechtěla, ale "lehce kulatit" ano ;-).

11 TS Ženská. TS Ženská. | 20. ledna 2017 v 23:17

[10]: mě tedy nejvíc trápily prsa, s těmi nic moc nenadělám a už se to přestalo hýbat, a trápil mě pas, který jsem měla před léty mnooohem štíhlejší, tak konečně se to zase lepší, ale psssst, když někde před holkama ad ts a nebo cis, řeknu že chci shodit v pase, koukají na mě jak na blbku a ptají se kde.
/holky prostě v pase jesný, byly doby kdy jsem tam měla o 10 cm méně, tak proto/

12 Vlaďka Vlaďka | 20. ledna 2017 v 23:40

[7]: No vidíš a co já bych dala za "housle". :-)

13 Niki Niki | Web | 21. ledna 2017 v 5:48

Nějak nemohu spát a tak brouzdám na síti. No a vida, Andrejka napsala další článek.
Jestli se ti Andrejko zúžil pas a přibrala jsi přes boky a na stehnech...tak to ti trošku závidím. To já bych taky ráda, ale nějak to prozatím na tělíčku nepozoruju...a to cvičím, masíruju a baštím fytoestrogeny. Asi jsem už stará ježibaba a tělíčko kašle na nějaké velké změny.

V nějakém článku jsi psala, že bereš Estrimax (nebo Estrofem) 2x denně po 2mg, tak si říkám jestli také nemají vliv ty větší dávky hormonů - z logiky věci by to tak mělo být - alespoň částečně. My některé baštíme jen 2mg denně.

Pa, přeji brzké uzdravení

14 Andrea Andrea | 21. ledna 2017 v 8:47

[13]: Nevím Niki čím to je. Na druhou stranu jsem třeba tebe viděla nedávno a mě jsi připadala normální hezká holka. Spíš já bych se sebou měla dělat něco víc.
Co je dávkou a jakou a čeho nevím. Je to věc o které na blogu prostě nechci diskusy. Nevede nikam a její odbornost byla vždy nulová. Něco o tom napíšu do roční rekapitulace ale diskusy asi nepřipustím.
Udělala jsem hodně experimentů s kde čím. Ve výsledku ale nevím co pomohlo a co ne.
Stejně mám pocit, že to nejdůležitější je pohoda a rodinné zázemí a klid v práci. To pak jde všechno líp.
Takže můj nejlepší lék v proměně je moje Anežka, moje děti, moje bývalá žena a moji studenti. Jsou super a "beru" je každý den. Zbytek je jen přídavek.

15 TS Ženská. TS Ženská. | 21. ledna 2017 v 9:23

[12]: nevyznám se, ale nejsou Housle nějaký faul ve fotbale, nebo tak něco.

co vím tak prý postava se na HRT tvaruje až jako poslední, tak nevěš hlavu.

16 TS Ženská. TS Ženská. | 21. ledna 2017 v 9:27

[13]: tak to baštíš opravdu málo, samozřejmě že hladina estrogenu má vliv na vzhled, i těhotným ženám se změní hladina a tím často i vzhled a kolikrát dost výrazně.

požádej svého doktora o větší dávku, pokud tomu nebrání zdravotní stav.

17 Niki Niki | 22. ledna 2017 v 9:02

[14]: Díky Andrejko za pochvalu a tvůj pohled na věc. Plně chápu, že diskuze na to téma je bez konce a nemá smysl to rozpitvávat, jen jsem uvažovala o možných souvislostech.

Ale souhlasím s tebou, že moc a moc je důležitá naše vnitřní pohoda a to, že jsme spokojené, šťastné, zamilované a máme kolem sebe pohodové lidičky.

Já si tady občas zabrblám na to či ono, postěžuju na zadeček, pas či boky, ale stejně...to jsou jen takové prkotiny, přece jsem zamilovaná, šťastná a usměvavá žena... a mám svůj nový život...to je to hlavní.

18 Niki Niki | Web | 22. ledna 2017 v 9:56

[16]: Jasně, budu to konzultovat s lékaři a uvidí.
Měj se

19 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | 23. ledna 2017 v 2:37

Nulová odbornost debaty o HRT. Hmm.
No když se v debatě desetkrát napíše, třeba, že hladina estro bude X. A za týden je někdo strašně překvapený, že naměřená hladina je X tak ta odbornost pak půjde do kopru.

20 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | 23. ledna 2017 v 2:55

PS jeste bych se ptal jak ten estrofem užívají. Ono se k tomu nnedebatuje, protože se káže voda a pije víno.

21 Andrea Andrea | 23. ledna 2017 v 8:44

[19]: [20]: Ano, zapoměla jsem uvést, že až na tebe. Omlouvám se.
Jinak ale, stejně se těchto debat v komentářích dnes straním a na svém blogu přispěvky tohoto typu mažu. Trvám si na tom, že až na výjimky vnímám diskusi nad medikací jako mimo.
Sama sice problematiku studuju, ale už spíše jako součást souvislostí u TS osob. V komentářích ale o ní diskutovat nebudu.

22 TS Ženská. TS Ženská. | 23. ledna 2017 v 8:47

[18]: Andrea snad odpustí, slibuji že stokrát dokola to psát nebudu.

že mají hormony vliv na vzhled je jasné, hodně zřetelné je to u FTM kluků, kterým díky testosteronu začnou růst chlupy po celém těle, rostou vousy a padají vlasy a dokonce začne sám hrubnout hlas.

ženy v menopauze celkem běžně dostávají 2mg estrofemu, ale co jsem tak četla, mnohým lékaři předepisují i 4mg, např mají problémy s vlasy atd.

přitom cis ženám jejich tělo i v menopauze pořád produkuje více estrogenu než nám, navíc, jim stačí hladina udržovací, nepotřebují nic měnit, jen udržet standard.
pro nějaké změny už ty hladiny musí být znatelně jiné v obou směrech / ženy nemají úplně stabilní hladinu a přece se jejich vzhled např nemění každý rok, právě v těhotenství je ten výkyv značný a to se často na vzhledu ženy projeví.

takže, pokud chceme dosáhnout nějaké viditelné a dostatečné změny, nejspíš to chce trochu vyšší hladiny hormonů než je průměr v ženském těle.
co dělá příliš velká hladina estrogenu netuším, ale už jsem četla že to jisté zdravotní problémy přinést může /zdůrazním, četla jsem to v souvislosti s cis ženami/

kolik už je moc nevím, od toho jsou lékaři, jestli je moc 10mg, nebo 30mg netuším.

ale jsem přesvědčená že 2mg estrofemu pro feminizaci je fakt málo, změny jistě nějaké nastanou, ale to spíš díky potlačení testosteronu, což se projeví i cis mužům, že jim např trošku začnou růst prsa, což je ve stáří kdy je testosteronu méně celkem běžná věc u mužů.

zrovna tak v ženském těle je malé množství testosteronu potřebné a to z hlavního důvodu, díky testosteronu mají ženy libido.

proto se u TS žen na HRT často libido dost nebo zcela vytratí, testosteron je snížen na minimum, navíc tělo je zvyklé a přizpůsobené reagovat na kapku jiné hladiny testosteronu. no ale to je malá dan, co by jsme neudělaly pro krásu, no ne holky.

ale nejsem lékařka, takže třeba je to všechno úplně jinak / ale myslím že ne/.

Andreo omlouvám se za tento komentář, doufám že nevadí.

23 TS Ženská. TS Ženská. | 23. ledna 2017 v 8:51

tak se omlouvám, tvůj poslední komentář se objevil pozdě.

[21]:

24 Ezechiel 2517 Ezechiel 2517 | 23. ledna 2017 v 22:11

[21]: ano, protože, jste se při té samoléčbě dostala na nějaké relativně rozumné hladiny hormonů.  I když trochu schodou nešťastných náhod ;). A máte štěstí, že to u vás docela funguje.

Zároveň máte na o tom načteno dost, aby jste věděla, že polykání 2mg estrofemu se dává proti řídnutí kostí. Rozdíl průměru hladín .15nM proti 1,5. Není o nějaké psychice, chápání přeměny, či genderu jako sociálním konstuktu. To není psychoanalýza, to je z 90℅ jednoduchá biochemie.

25 Andrea Andrea | 23. ledna 2017 v 22:48

Jak už jsem upozorňovala předem. Nad HRT diskusi v komentářích nepovedu. Jsou toho plné jiné blogy, přečtěte si to tam.

Takže tímto diskusi uzavírám, ale ze slušnosti jsem příspěvky zveřejnila.

Komentovat je ale jakkoliv nebudu, vyjádřila jsem se k HRT opakovaně i na tomto blogu v minulém roce mnohokrát.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama